צו מבנה מסוכן

צו מבנה מסוכן

מבנה מסוכן, כשמו כן הוא. צו מבנה מסוכן הינו צו משפטי הניתן לדיירי מבנה המסכן את דייריו, ואף את עוברי האורח הנמצאים בסביבתו. מקור הסכנה הוא ליקויים ופגמים הנדסיים במבנה. אלו הם בדרך כלל ליקויים הנובעים מבלאי טבעי של הבניין, אך יכולים להיות גם בגלל סיבות אחרות כמו ליקויי בנייה או שימוש בחומרי בנייה שאינם עמידים בתקן שרפות, רעידות אדמה ואירועים שונים אשר גרמו נזק לבניין.

מהן הסכנות במבנים מסוכנים

הסכנות בבניין יכולות להיות שונות, החל מסכנות של אריחי חיפוי חיצוניים המתנתקים מחזיתות הבניין ועשויים לפגוע בעוברי אורח, נפילות של גושי טיח ובטון, ליקויים בעמודי הבניין כגון ברזלים חשופים ועד סכנה ממשית של קריסת הבניין או חלקים ממנו. לא אחת שמענו על מקרים של קריסת מרפסות ומבנים שלמים, ואת זה בדיוק אנו מבקשים למנוע.

מהן ההשלכות בקבלת צו מסוכן

מבנה מסוכן הוא לא רק עניין הנדסי, הוא גם עניין משפטי. מהנדסי העירייה הם אלו המוסמכים לקבוע כי מבנה מסוים הוא מסוכן, והם עושים זאת באמצעות הכרזה של צו מבנה מסוכן.

פינוי הנכס מדייריו

לעתים הצו מורה לדיירי הבניין לתקן ליקוי נקודתי תוך מספר ימים מוגדרים, בהתאם לרמת הסיכון של המפגעים, לרוב במצבים אלו, דיירי הבניין רשאים להמשיך להתגורר בבניין. אך לא תמיד זה המקרה כאשר מהנדס העיר סבור כי ישנה סכנה ממשית לבטיחות דייריו של הבניין, הוא עשוי להנפיק צו המורה על פינוי מיידי של הנכס.

לטפל באופן מיידי

במידה והוצא צו מבנים מסוכנים, חשוב לפעול במהירות. עליכם להיות מודעים לכך כי הצו גם מחיל עליכם אחריות משפטית עבר נזקים שיגרמו. אם עובר אורח יפגע בגלל הליקויים בבניין, החוק יטיח עליכם את האחריות המלאה על כל השלכותיו.

ההשלכות המשפטיות

למבנה המוגדר כמבנה מסוכן השלכות משפטיות נוספות הקשורות למשכנתא, להשכרת הדירה, למכירת הנכס ואפילו לתביעות נגד חברת הביטוח. אך איננו רוצים להיכנס אל הסוגיות המשפטיות מדובר בחיים שלכם, ושל הסובבים, ואין להקל ראש בנושא. המטרה שלכן ושלנו היא לתקן את הליקויים במהרה, ולהבטיח את יציבות ובטיחות המבנה ושלום הציבור.

כיצד ניתן לבטל צו מסוכן?

ביטול צו מבנה מסוכן מתבצעת באמצעות תיקון הליקויים המוזכרים בצו. על וועד הבית לפנות לחברה קבלנית רשומה אשר תבדוק את הליקויים ותכין תכנית עבודה ומפרט טכני לשיקום המבנה. אין מדובר בקבלן שיפוצים רנדומאלי, אלא בחברה / או קבלן רשום על פי חוק, הכולל ליווי ואישור מהנדס מבנים המאשר את טיפול המפגעים המופיעים בצו מבנה המסוכן.

מהנדס המבנים בודק את הליקויים שהוזכרו בצו המבנה המסוכן, אך עורך גם בדיקה עצמאית על מנת לזהות את כל הבעיות. בהתאם לכך יוכל להכין תכנית עבור הקבלן המבצע. ועל סמך התכנית תינתן לכם הצעת מחיר לביצוע העבודה ולהסרת צו המבנה המסוכן

למהנדס המבנים אחריות רבה, ולא רק בהכנת התכנית. עליו גם ללוות את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. בסיום העבודות, מהנדס המבנים מחוייב להנפיק דוח המאשר כי כל הליקויים בבניין תוקנו והמבנה בטוח. את האישור יש להציג לעייריה, לשם הסרת הצו.

 לאחר הצגת האישור לעירייה, שוב יבקר בנכס מהנדס מטעמה. ואם אכן יתרשם כי הליקויים תוקנו והכל תקין, הוא יבטל את את הצו שהגדיר את המבנה כמבנה מסוכן.

מה כוללות עבודות השיקום להסרת הצו?

עבודות השיקום מתבצעות בהתאם למה שהוגדר על ידי מהנדס המבנים, וזה יכול להשתנות ממבנה אחד למבנה אחר. באופן כללי אנו יכולים להגיד כי עבודות השיקום מעניקות מענה לכל הליקויים, וגם אינן מזניחות את ההיבט האסתטי.

הגישה המלווה את עבודות השיקום היא לא רק תיקון ליקויים וחיזוק המבנה, אלא גם מתן מענה לכל הגורמים המחלישים את המבנה, על מנת למנוע את הישנות הנזק.

עבודות שיקום מבנים והסרת צו מבנה מסוכן עשויות כלול את העבודות הבאות:

  • הורדת טיח וחלקי בטון רופפים ממעטפת הבניין.
  • חישוף ברזלים ושיקום מוטות ברזל הכוללים הסרת חלודה וטיפול מניעתי להחלדה.
  • חיזוק או עיבוי עמודים.
  • תיקון נזילות מים וניקוזי מזגנים.
  • ביצוע עבודות איטום בגג בית משותף.
  • ביצוע עבודות טיח ו/או הדבקת חיפויים חיצוניים.

התחייבות להסרת הצו המסוכן

קיבלת צו מבנה מסוכן לבניין? יש לטפל בנושא בהקדם. חברתנו יסודות, מתמחה בהסרת צו מבנה מסוכן ומלווים את התהליך החל משלב בחינת הליקויים, הוצאת מפרט טכני, ליווי מהנדס מבנים ועד להסרת הצו מהרשות המקומית.

המטרה שלנו וגם שלך היא להתחיל הליך ייסודי, אך גם מהיר, לשיקום והסרת צו מבנה מסוכן. אנו מרכזים עבורך את כל ההיבטים המקצועיים והאדמניסטרטיביים לטובת הסרת הצו בהקדם האפשרי. בסיום עבודות השיקום, ננפיק עבורכם דוח מהנדס מבנים מוסמך המאשר את ביצוע כל הליקויים המופיעים בדוח, נגיש אותו לעירייה ונדאג להסרת הצו.

השירותים שלנו בצו מבנה מסוכן
שיקום מבנה מסוכן

שיקום מבנה מסוכן

כשזה מגיע לחוויית מגורים נעימה ולמרחב עירוני בטוח – חוסן הוא ללא ספק המפתח. בחלוף השנים, מבנים ישנים עשויים לחוות התדרדרות משמעותית במצבם עד לכדי

פרטים נוספים >>
הסרת צו מבנה מסוכן

הסרת צו מבנה מסוכן

הרשות המקומית היא הגורם האחראי הבלעדי לשלום הציבור בכל הקשור למבנים מסוכנים. ככל שיעלה כל חשד כי מצבו של הבניין מהווה סכנה ברורה ומידית בטיחותית

פרטים נוספים >>
שיקום עמודי בניין

מחיר שיקום עמודי בטון

מחיר שיקום עמודי בטון נקבעים בהתאם לעבודות שיש לבצע בעמודי הבטון. מאחר ועמודי הבניין הינם הרכיב התומך המרכזי לעמידות ויציבות מבנים, לעמודים אלו משמעות מבנית

פרטים נוספים >>

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!