שיקום מבנים

שיקום מבנים לאחר הצפה

תוכן עניינים

הצפות ונזקי מים על שלל גורמיהן, דורשות עבודת שיקום מקיפה ומקצועית. פרויקט שיקום מבנים לאחר הצפה, אם כן, דורש שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע ייעודיים, בעלי הכשרה מקיפה וניסיון מעשי בעבודות מסוג זה. 

מבין שלל הנזקים שעלולים להיגרם לבניין, נזקי מים טומנים בחובם השלכות רבות הן על המבנה החיצוני וחוזקו והן על פנים הדירות. המים מחלחלים כמעט לכל תשתית ורכיב בבניין ועשויים לגרום לנזקים יקרים ולשלל סיכוני בטיחות שיש לטפל ללא דיחוי.

הגורמים המרכזיים להצפה בבניינים

הצפה עלולה להיגרם מסיבות רבות ומגוונות. הבנת הגורם להצפה משחקת תפקיד משמעותית בטיפול יעיל, מהיר ומלא בכל הנזקים. את הגורמים ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים:

גורמים טבעיים

אירועי מזג אוויר קיצוניים: גשם כבד וסופות עלולים להוביל להצטברות יתר של מים, במיוחד באזורים עם סבירות גבוהה לכמות משקעים גדולה.

מיקום וטופוגרפיה: מבנים הממוקמים באזורים נמוכים ובקרבה לקו החוף רגישים יותר להצפות. 

חלחול מי תהום: גם מצבורי מי תהום עלולים לעלות על גדותיהם ולחדור למרתפים או לקומות נמוכות יותר דרך סדקים ביסודות או חומרים נקבוביים.

גורמים מלאכותיים

פיצוצים בצנרת: נזקים משמעותיים לקווי אספקת מים וביוב עלולים לגרום להצפה בהיקפים נרחבים בבניין. לא פעם, הנזקים עשויים להיות כה עמוקים עד כי הם ידרשו צעדי שיקום מבנים לאחר הצפה.

מערכות ניקוז חסומות: מרזבים ונקודות ניקוז סתומים עלולים לגרום להצפת מים בגגות ולעתים אף בתוך הדירות. 

פיתוח עירוני נרחב: מיזמי פיתוח שאינם לוקחים בחשבון את חשיבות החלחול במרחב העירוני עלולים לצמצם אזורי ספיגה ולהגביר סיכון לשיטפון.

באילו נזקים מטפל תהליך שיקום מבנים לאחר הצפה?

כאמור, לנזקי מים השלכות מגוונות והיקף הנזק עשוי להיות ניכר. לכן, על תהליך השיקום לקחת בחשבון את כלל ההיבטים בהם עשוי לחול הנזק. במסגרת ההערכה שיבצע המהנדס, ייבחנו ההיבטים הבאים:

נזק מבני: מי שיטפונות עלולים להחליש יסודות, לשחוק אלמנטים מבניים כמו קורות ועמודים ולפגוע בשלמות הבניין.

סכנות בריאותיות: מים מזוהמים כמו מי ביוב עלולים לגרום לנזקים תברואתיים חמורים.

עובש וטחב: חשיפה ממושכת ללחות עלולה להוביל לצמיחת עובש וטחב, מה שמהווה סיכונים בריאותיים ולנזק ניכר לתשתיות ורכיבי מבנה.

פסולת וסחף: מי שיטפונות משאירים אחריהם פסולת, סחף ומשקעים שיש להסיר כדי להבטיח סביבה נקיה ובטוחה. 

פגיעה בתשתיות: המים מחלחלים אל מערכות חשמל, גז ובקרה ועשויים לחולל נזקים יקרים ומורכבים. 

כיצד מתבצעת הערכת נזקים לקראת שיקום מבנים לאחר הצפה?

הערכה מבנית מקיפה חיונית כדי לאמוד את היקף הנזק ולקבוע אמצעי שיקום נחוצים. לכן, חשוב לוודא כי אנו עובדים עם קונסטרוקטור שהוא מהנדס מבנים מוסמך המתמחה בעבודות שיקום. הידע המקצועי המקיף שלו יאפשר לו להעריך סיכונים במדויק ולהבטיח כי הוא בוחן את כל ההשלכות בקפדנות. במהלך הבדיקה, תוערך הסכנה להתדרדרות נוספת או לכשל מבני חמור. על בסיס הערכה זו, תיבנה תוכנית מפורטת להמשך העבודה.

שיקום מבנים לאחר הצפה וההיבט התברואתי

יש לוודא כי בעל המקצוע שמשתף עמנו פעולה אינו מתייחס רק להיבט הפיזי, אלא גם להיבט התברואתי. כאמור, ישנם סיכוני תברואה רבים שההצפה טומנת בחובה. לכן, מעבר לנזקים למבנה, חשוב לסקור מספר סיכונים פוטנציאליים:

חומרים מסוכנים: מי שיטפונות עלולים לשאת חומרים מסוכנים כגון כימיקלים, ביוב או פסולת תעשייתית. שאיבה ופינוי באופן מבוקר הם חיוניים כדי לשמוק על בטיחות הדיירים.

הסרת עובש: יש לוודא כי כל העובש מוסר במהרה. ככל שהחשיפה ללחות מתמשכת, המצב יתדרדר והסיכון גובר. 

הקפדה על כל תקני הבטיחות: יש לוודא כי צוות השיקום מצויד בציוד מגן אישי ופועל על פי כל הנחיות הבטיחות.

תקשורת רציפה עם כל בעלי העניין

חשוב שנשמור על תקשורת פתוחה ושקופה עם כל המעורבים בתהליכי השיקום והגורמים שיושפעו מהעבודות. יש לספק עדכונים שוטפים לדיירים ולשכנים על מנת לטפח אמון ושיתוף פעולה ולמנוע סיבוכים בהמשך הדרך. תקשור ברור של מסגרת הזמנים לעבודות יעלו את הסבירות כי כולם יתאזרו בסבלנות ויתגייסו למאמץ במידת הצורך. כמו כן, יש לוודא כי בעלי המקצוע שלך פועלים בתיאום מלא עם הרשויות, דואגים לכל ההיתרים ובוחנים את כלל ההנחיות והתקנות שהתוו כדי להבטיח תהליך שיקום מיטבי ותואם לתקנות. 

לאורך כל התהליך, איש המקצוע יספק לך דוחות התקדמות שוטפים וממצאי סקירות ובדיקות שיאפשרו לך להעריך את מצב העניינים ולוודא כי הדברים מתנהלים כהלכה. חשוב לשמור כל תיעוד מהשטח עבור כל התפתחות עתידית. 

אנו בחברת יסודות משקיעים משאבים רבים על מנת להבטיח עמידה קפדנית בתקני האיכות הגבוהים ביותר בעבודות השיקום שלנו. נשמח לסייע לך ולתת מענה ביעילות ובמקצועיות. לפרטים נוספים, ניתן לפנות כאן כעת ונשוב בהקדם.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!