שיפוץ בניינים

שיפוץ לובי בניין

תוכן עניינים

שיפוץ לובי בניין מתבצע במבנים ובתים משותפים המעוניינים לחדש את כניסת הבניין, לשפר את חווית המגורים הכללית ולהעלות את ערך הנכסים בו, או במקרים בהם מופיעים ליקויים בלובי הבניין ובמצב בו הבניין הוכרז כמבנה מסוכן בשל ליקויים בלובי הבניין ומחייב עבודות שיפוץ להסרת צו מבנה מסוכן.

בנוסף, שיפוץ הלובי יכול להיות חלק אינטגרלי משיפוץ מקיף לבניין המשותף הכולל חזיתות, שיקום עמודים, חניות וכן הלאה. שיפוץ ותיקוני הליקויים מייצרים הזדמנות מצוינת מהסיבות המובנות לטובת שיפוץ מקיף בלובי הבניין. בכל המקרים חשוב שנכיר את השלבים השונים בשיפוץ לובי בניין כדי להבין איך ניגשים אליו בצורה נכונה ויעילה ונפיק את המירב מההשקעה הכספית.

איך משפצים בצורה היעילה ביותר?

הסכמת דיירים לשיפוץ הלובי

כדי לבצע שיפוץ בלובי הבניין המשותף יש לקבל תחילה הסכמה של רוב הדיירים בבניין. הדרך הטובה ביותר לקבל את הסכמת הדיירים לשיפוץ הלובי היא בכינוס אספת דיירים על פי התקנון המשותף או המצוי ועל פי חוק. באספת הדיירים יש לשתף את הדיירים ולאסוף בקשות ורעיונות מכלל הדיירים לשיפוץ הלובי, כך למעשה תגייסו את הדיירים לתהליך ודרך כך תרוויחו מספר דברים חשובים: שיתוף פעולה אקטיבי מצד הדיירים לשיפוץ, רעיונות מגוונים וחדשים לשיפוץ, מענה כולל לדיירים אשר ירתמו את כולם לתהליך. 

תקציב לשיפוץ הלובי וקבלת כתב כמויות 

לאחר שסיכמתם את סעיפי השיפוץ עם הדיירים, נותרו שני דברים עיקריים: הגדרת תקציב ובחירת קבלן לשיפוץ הלובי. כאמור, התקציב בשלב זה הוא משוער אך מומלץ מאוד לגשש עם הדיירים מה לדעתם גובה התקציב הראוי והאפשרי כמובן בהתאמה ליכולת הכלכלית. לאחר מכן יש לאתר ולחפש קבלן מתאים לביצוע העבודות. לבחירת קבלן לשיפוץ לובי בניין מומלץ לתאם סיור משותף עם עד שלושה קבלנים שונים – אין צורך ביותר מכך.

הזמנת כתב כמויות לשיפוץ

מומלץ מאוד עד הכרחי לבקש או להזמין בתשלום כתב כמויות מפורט לשיפוץ. כתב כמויות לשיפוץ בניין או לובי בנפרד יכיל ויפרט את סעיפי השיפוץ לרבות חומרים, שיטת עבודה, נפח העבודה וכן את העלות לכל סעיף בנפרד. כך למעשה תוכלו להצביע ולסכם עם הדיירים אילו סעיפים לקבל בשיפוץ ואילו אינם לשלב זה. כמובן שהתקציב הוא הגורם העיקרי להחלטה על אילו מהסעיפים תוותרו בשלב זה, ולכן חשוב מאוד לעבוד מול כתב כמויות מפורט ומתומחר. מה גם שהוא בעל השוואה בין קבלנים שונים, אם כי המחיר הוא שיקול אך לא העיקרי בבחירת קבלן.

דוגמה לכתב כמויות המפרט את מכלול עבודות השיפוץ, חומרים לשימוש, אופן ביצוע העבודה תמחור יחידה וסיכום של כל סעיף.

כתב כמויות לשיפוץ לובי בניין משותף

בחירת קבלן זול לשיפוץ לובי בניין

לאחר שביצעתם סיורים, וקיבלתם הצעות מחיר מגוונות הגיע השלב לבחירת קבלן. בחירת קבלן הינה אחת מהחלטות החשובות שתעשו. רוב הוועדים ששאלנו אותם בנוגע להחלטה על בחירת קבלן הצביעו שההחלטה לבחירת הקבלן המבצע נבעה על פי פרמטרים עיקריים ובסדר הבא: רמת השירות שקיבלו, המענה וזמן התגובה, ניסיון ולבסוף המחיר. ז״א, שהמחיר שהוא בד״כ ובאופן טבעי שיקול עיקרי אצל כולנו – אינו הגורם והמרכיב המכריע בבחירת קבלן לשיפוץ הלובי. מעבר למחיר הזול שאגב, תמיד מרתיע, ישנה מערכת שיקולים שיש להתייחס אליהם כגון אחריות לעבודות, זמן ביצוע, ביטוח לזמן העבודות, וכמובן מול מי אנחנו עובדים. לגורם האנושי יש משקל משמעותי בכל הקשור לשירות ולטיב העבודות שנקבל ולכך יש מחיר ששווה לשלם אותו.

איסוף כספים לדיירים לשיפוץ הלובי

בחרתם קבלן וקיבלתם תוכנית עבודה מסודרת המפרטת את הפעולות השונות הנדרשות לביצוע הפרויקט, הגיע שלב הסכם מול הקבלן הנבחר וכמובן איסוף כספים לטובת השיפוץ מהדיירים. יש לציין שמומלץ מאוד עד חובה על הוועד לאסוף לפחות 80% מעלות השיפוץ טרם הקבלן יחל את עבודות השיפוץ. ישנם וועדים שמחמירים ואף לא מתחילים את עבודות השיפוץ אלא רק לאחר איסוף מלא של הכספים. אף אחד לא מעוניין לגבות כספים תוך כדי שיפוץ, ובנוסף, המצב יכול ועלול להעמיד את הקבלן ללא תשלום במידה ולא כל הכסף נאסף מראש. לכן, מומלץ להתחיל את העבודות רק לאחר איסוף מלא של כל הכספים מהדיירים, כך תוכלו לדעת שיש בידכם לשלם לקבלן והקבלן מצידו יודע ששכרו מובטח לו בסיום עבודתו, או על פי השלבים לתשלום שנקבעו בהסכם התקשרות בינכם.  

אילו פעולות מבצעים כחלק מהשיפוץ?

ניתן למנות מספר רב של פעולות הניתנות לביצוע כחלק מהפרויקט, הנה חלק מהן:

  • תיקון נזילות ורטיבות– אחת הפעולות החשובות והכרחיות ביותר בעת שיפוץ לובי הוא כמובן טיפול בנזילות ורטיבות. כידוע, במידה ולא מטפלים ברטיבות בזמן, עלול להתפתח עובש ואף פטריות אשר מהוות סכנה בריאותית לדיירים.
  • החלפת ארונות חשמל מעץ – החלפת ארונות חשמל לארונות תקניים העשויים ממתכת וצבועים בתנור על פי התקן 
  • ריצוף הלובי – החלפה למרצפות חדשות ובדגש על ריצוף אנטי סליפ ( נגד החלקה ), קל וחומר במידה ורצפות הקיימות שבורות או סדוקות. מעבר לנושא הבטיחותי, שדרוג והחלפת הרצפות בריצוף חדש בן זמננו הוא חלק חשוב מתוכנית עיצוב לנראות הלובי החדש.
  • שיפוץ וצביעת קירות ותקרת הלובי- שיפוץ כניסה לבניין לא שלם ללא ביצוע עבודות סיוד, צביעה או התקנת חיפוי לקירות. מדובר בהליך שהוא בעיקר קוסמטי ומשפר את נראות הבניין, אך גם הכרחי במקרים של תיקון נזילות, קירות לא אסתטיים ורטיבות. 
  • החלפת גופי תאורה – החלפת התאורה הקיימת והתקנת תאורה מעוצבת, מעודכנת וחסכונית יותר תשפר את נראות לובי הבניין שלכם ותוזיל את עלויות חשבון החשמל בו זמנית. 
  • שיפוץ הכניסה ללובי הכולל את החלפת דלת הכניסה לבניין, חידוש תיבות הדואר, אינטרקום מודרני ועוד. 

 

חיפוי קירות בלובי בית משותף
חיפוי קירות בלובי בית משותף

כפי ששמתם לב, ישנן אינספור אפשרויות לשדרוג הלובי אך בסופו של דבר אופי וגודל השיפוץ תלוי בתקציב המוגדר מראש, בליקויים הקיימים ובדרישות של הדיירים. 

שיפוץ לובי הבניין – מה המחירים?

השיפוץ יכול לעלות עד כמה אלפי שקלים בודדים לכל דירה בחלוקה שווה או עשרות אלפי שקלים לכל הלובי. הכל כאמור תלוי ומותנה בגודל הלובי, החומרים ובהיקף העבודה שתבקשו לבצע. המחיר לשיפוץ לובי בניין משתנה בהתאם לסוג העבודה הנדרשת, גודל הלובי, החומרים שבחרתם, הדרישות שלכם ושל הדיירים ועוד. במידה ואתם מתנהלים עם תקציב מוגבל חשוב שתתייעצו עם קבלן הביצוע בטרם תחילת הפרויקט והוא ינחה אתכם בנוגע לפעולות שחייבות להתבצע ויתאים את העבודה ואת החומרים לתקציב שלכם. לכן מאוד חשוב לעבוד מול כתב כמויות המפרט את החומרים והעלות לכל סעיף. כאן תוכלו לשנות ולהתאים את החומרים ואת נפח העבודה לתקציב.

שיפוץ הלובי – מי משלם?

נשאלת השאלה החשובה, מי משלם ואיך מתחלק התשלום? האם ישנה חובה המוטלת על כלל הדיירים להתחלק בתשלום שיפוץ הלובי? בדיוק בגלל שאלות כאלו חוק המקרקעין קובע ששיפוץ הלובי נחשב כשיפוץ שימור, כזה שמטרתו להחזיר את מצב הבניין לקדמותו ולתקן ליקויים שונים במטרה לשמור על הרכוש המשותף במצב תקין ולכן כל דיירי הבניין מחויבים להתחלק בתשלום השיפוץ באופן מלא. 

כמה זמן אורך השיפוץ?

שיפוץ לובי הבניין המשותף הוא תהליך קצר יחסית שאורך בין מספר שבועות למספר חודשים במקרה של שיפוץ גדול. זמן השיפוץ משתנה מפרויקט לפרויקט לפי כמות העבודה הנדרשת, מצב לובי הבניין ומשתנים נוספים. 

בחרו בחברת יסודות לשיפוץ לובי הבניין שלכם

לאחר שהחלטתם לבצע שיפוץ בלובי הבניין שלכם מסיבה בטיחותית, עיצובית או מכל סיבה שהיא חשוב שתבחרו בחברה מקצועית לביצוע השיפוץ. נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע בשיפוץ הלובי שלכם בצורה המקצועית והיסודית ביותר כדי שתהיו בטוחים שאתם מקבלים את התמורה המלאה לכספכם.  

לקבלת הצעת מחיר משתלמת המותאמת אישית לצרכי הבניין והדיירים חייגו אלינו עוד היום למספר- 09-3850550 או השאירו לנו פנייה ונחזור בהקדם.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!