שיקום מבנים

שיקום מבנה לאחר מלחמה

תוכן עניינים

שיקום מבנה לאחר מלחמה דורש מומחיות מקצועית גבוהה ובקיאות הנדסית. חברתנו מתמחה בעבודות חיזוק ושיקום מבנים, שיפוץ חזיתות בניין הניזוקו כתוצאה ממלחמה, הצפה ושריפה. 

הערכת נזקים מדויקת היא קריטית לשיקום מבנה לאחר מלחמה בהצלחה

עבודות השיקום כוללות היבטים רבים בעלי חשיבות משתנה. על מנת שנוכל לתכנן את הפרויקט בצורה יעילה וקפדנית, יהיה עלינו בראש ובראשונה להבין עם מה אנו מתמודדים. לכן, מיפוי והערכת היקפי הנזק היא השלב הראשוני ביותר. במהלך הבדיקה נוכל לבחון אילו סכנות קיימות, מה ניתן להציל ומאיפה רצוי להתחיל. אלו כמה מההיבטים שיש לבחון. 

נזקים לרכיבי מבנה 

ראשית נבחן לעומק את הקורות, הקירות התומכים, היסודות ועמודים כדי לקבוע את היקף הנזק והחולשות המבניות שנגרמו מהמלחמה. אלו הנזקים שיידרשו התייחסות מהירה ואפקטיבית פוטנציאלית כגון שיקום עמודי בטון, חיזוק העמודים ובמקרים אחרים יידרש עיבוי עמודי הבניין כדי למנוע התמוטטות

סיווג הנזקים במבנה

חשוב שנזהה את סוגי הנזק השונים, שכן כל אחד מהם ידרוש אמצעים שונים והתייחסות אחרת. לרוב, שיקום מבנים לאחר מלחמהיכלול מספר סוגי נזקים עיקריים.

נזק ישיר מחומרי נפץ: מבנים בקרבת אזורי עימות עלולים לסבול מנזק ישיר מחומרי נפץ, וכתוצאה מכך לנזק מבני, חלונות מנופצים ופסולת.

נזקי שריפה: שריפות שנגרמו במהלך מלחמה עלולות לגרום לנזק חמור למבנים, נזקי חום ישיר שיפגעו בחומרי גלם, נזק אדיר לרכיבי פנים ועבודות הגמר ולהצטברות פיח ומזהמים.

נזקי רטיבות והצפה: כיבוי נזקי האש לא פעם עלולים לגרום להצפת יתר ורטיבויות במבנה אשר ידרשו עבודות שיקום מבנה לאחר הצפה.

ונדליזם וביזה: מבנים ניזוקים במהלך מלחמה גם עקב ביזת חומרים וריהוט וונדליזם לשמו. 

קריסות מבניות: במקרים מסוימים, מבנים עשויים לחוות קריסות מבניות חלקיות או מלאות, מה שמציב אתגרים משמעותיים לשיקום.

סקירת השטח 

מעבר לעובדה שבניינים שניזוקו ממלחמה עלולים להכיל חומרים מסוכנים שנחשפו עקב הנזק, תמיד קיים הסיכון לנפלים בשטח. יש ליישם אמצעי בטיחות מתאימים ולבחון היטב את כל סביבת העבודה כדי להבטיח שהצוות יהיה בטוח לכל אורך התהליך. 

כיצד מתבצעת עבודת השיפוץ בפועל?

שיפוץ בניין לאחר מלחמה הוא תהליך מורכב ורב-שלבי. לאחר הערכה מקיפה של הנזק וסיווגו בהתאם לסוגים השונים שמנינו, יבצעו המהנדסים בשטח סדרי עדיפויות ויבנו תוכנית שיפוץ ושיקום הלוקחת בחשבון את כלל ההיבטים שנסקרו. בהמשך, תבוצע בדיקה מקיפה של השטח על מנת להסיר כל גורם סיכון בטיחותי ולהבטיח את ביטחונם של צוותי השיקום המקצועיים כמו אמצעי לחימה שלא התפוצצו או רעלים. השלב הבא הוא עריכת תיקונים לרכיבים נושאי עומס, כולל החלפת חומרי גלם, עבודות חיזוק ועיבוי ובמידת הצורך עבודות קונסטרוקציה ומיגון מחודשות.  לאחר שיבוצעו כלל המשימות הללו, ניתן יהיה לגשת לשלבים הבאים בפרויקט:

  1. פינוי כל הפסולת מהמבנה
  2. טיפול בנזקי מים ואש על ידי שאיבת מים עומדים, ייבוש המבנה ותיקון אלמנטים פגומים או מוחלשים על ידי חום ישיר וחלחול מים.
  3. שיקום אסתטי: לאחר שיושלמו כל עבודות השיקום הקריטיות וישוחזרו התשתיות, יבוצעו עבודות גמר על מנת לשקם את המראה האסתטי של המבנה, לרבות טיוח וצביעה מחדש ושחזור של אלמנטים אדריכליים ופריטי דקורציה ייחודיים. 

שיקום מבנים לאחר מלחמה דורש גישה ייחודית

מעבר לשיקולים הטכניים שמנינו הייחודיים לנזקי המלחמה, נדרשת גישה כוללת שתאפשר להבטיח שיקום מלא ויכולת לעשות שימוש מיטבי במבנה המשוקם. סיטואציית המלחמה מביאה אתגרים רבים והמודעות להם יכולה לשנות את התמונה באופן ניכר.

השמשה פונקציונלית של המבנה לאחר שיקום

לעתים קרובות פגיעות במצב מלחמה נפוצות במבנים בעלי משמעות אסטרטגית או לוגיסטית. כאן יותר מבכל מבנה אחר, נכנסת החשיבות של התגובה המהירה ויעילות העבודות. המהנדסים המלווים אותך בתהליך יספקו מסגרות זמנים משוערכות עד להחזרת המבנה לשימוש. כמו כן, ניתן יהיה לקבל תמונה בהירה אילו פונקציות ניתן יהיה לשחזר. במקרה בו מדובר בבניין בעל משמעות היסטורית, כמובן שתידרש גם חשיבה עיצובית על מנת להבטיח שהשחזור יכלול גם את האלמנטים האדריכליים החשובים.

שימוש חוזר אדפטיבי

במקרים בהם מבנים נפגעו במלחמה, מתבהר כי לא יוכלו עוד לשרת את מטרתם המקורית, שימוש חוזר אדפטיבי מבטיח שניתן יהיה לייעד מבנים אלו לתפקודים חדשים בגישה מעשית ובת קיימא תוך שמירה על ערכם ההיסטורי.

עיצוב בר קיימא ועמיד

שילוב עקרונות עיצוב בר קיימא ועמיד בשיקום שלאחר המלחמה יכול לשפר את החוסן ארוך הטווח של הבניין והקהילה. שיקולים הנכללים בהיבט זה של השיקום כוללים יעילות אנרגטית, צמצום פליטות פחמן, שימוש בחומרים לא מזהמים ותשתיות בעלות השפעה סביבתית מינימלית. 

כל עוד נעבוד עם חברה אמינה ומקצועית, נוכל להבטיח שנכסה את כלל ההיבטים ונקדם שיקום מלא של המבנה.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!