צו מבנה מסוכן

מחיר שיקום עמודי בטון

תוכן עניינים

מחיר שיקום עמודי בטון נקבעים בהתאם לעבודות שיש לבצע בעמודי הבטון. מאחר ועמודי הבניין הינם הרכיב התומך המרכזי לעמידות ויציבות מבנים, לעמודים אלו משמעות מבנית מכרעת, כמו גם השפעה ניכרת על הקו האסתטי של המבנה.

ככל שהשנים חולפות, העומס המתמשך והחשיפה לתנאי הסביבה, עשויים להחליש משמעותית את העמודים, מה שבתורו עשוי להוות סיכון בטיחותי ניכר. במקרים אלו, עשוי להידרש שיקום מקיף של המבנים. לא מדובר במשימה של מה בכך. 

כאמור, מחיר שיקום עמודי בניין משתנה בהתאם לעבודות שיש לבצע. עבודת השיקום היא פעולה מורכבת הדורשת ידע טכני מעמיק, ניסיון מקיף ורגישות רבה למשמעות ההיסטורית והאסתטית של העמוד והחלל כולו. 

שיקום עמודי בניין – מתי זה נחוץ?

בכל מקרה בו רכיבים תומכים במבנים מראים סימני בלאי, תידרש עבודת שיקום עמודי בניין. לעתים המשימה תתבצע כחלק מעבודת שימור מבנה היסטורי, כחלק מפרויקט התחדשות עירונית או כעבודת חיזוק על מנת למנוע סיכונים בטיחותיים. ישנם כמה סימנים עיקריים שיכולים להצביע על כך שנדרש שיקום וטיפול בעמודים. 

  • נזק גלוי – סדקים, כתמים, שינויי צבע או שחיקה בעמודים הם רק חלק מהסימנים המובהקים שיכולים להצביע על בלאי. אלו נגרמים לרוב מגורמים סביבתיים כמו חשיפה לרוחות ולחות והשחיקה מתגברת ככל שהבניין ישן יותר וכמובן – כאשר לא מתבצעת תחזוקה מספקת. 
  • חוסר יציבות מבנית – צניחה, הישענות או "נדידה" של העמודים מהווים סימן לסכנה ברורה ומידית ליציבות הבניין ומחייבות תשומת לב מיידית.
  • משמעות היסטורית – כאשר לבניין יש חשיבות היסטורית או תרבותית, שמירה על המראה המקורי והאלמנטים המבניים שלו, לרבות העמודים, חשובה ביותר.
  • מתוך שיקולים סביבתיים – ברוב המקרים, שיקום עמודי בניין מהווה גם צעד מניעתי לפרויקט פינוי בינוי. ככל שניתן לשקם את העמודים ולחזק את המבנה מבלי להרוס, ניתן להוביל התחדשות עירונית במינימום יצירת פסולת וצריכת אנרגיה.

 

חשוב שנזכור, דחיית עבודות שיקום עמודי הבניין עלולה לגרום לכשלים מבניים חמורים שלרוב הטיפול בהם ידרוש עלויות גבוהות בהרבה. לכן, מוטב לבצע את העבודות בהקדם האפשרי. 

נזקים המחייבים שיקום לעמוד הבניין
נזקים המחייבים שיקום לעמוד הבניין

מחיר שיקום עמודי בטון

מחיר שיקום עמודי בטון משתנה בהתאם למפרט ( שיקום או עיבוי  לדוגמה )  ולשיקום הנדרש, וכן למספר העמודים שיש לשקם. אחד המרכיבים העיקריים לחישוב עלות שיקום הוא האם יש צורך בשיקום הטיח והבטון או שמא ישנו צרוך גם בשיקום מוות הזיוון. 

מרכיב נוסף המשפיע על העלות הוא מה הכמר של השכבה העליונה. הזול ביותר הוא צבע אקרילי, וכמובן ככל שהחיפוי יקר יותר כך העלות משתנה בהתאם. 

בכלליות נוכל לומר כי עלות שיקום עמוד בניין נעה במחיר של 1,500-3,500 ש״ח בתוספת מע״מ לכל עמוד ואילו מחיר עיבוי עמודי בניין יכול לנוע בין 9,000-13,000 ש״ח לעמוד בתוספת מע״מ.

עמוד בטון לאחר שיקום וצביעה בטיח שלכט
עמוד בטון לאחר שיקום וצביעה בטיח שלכט

שלבי הביצוע של עבודות שיקום עמודי בטון

מן הרגע בו פנינו לקבלן או חברה המתמחה בשיקום שתיבחר לביצוע העבודות, יתנהל התהליך על פי שלבים מוגדרים. אלו כל הפעולות שיינקטו צעד אחר צעד. 

הערכה ותכנון 

בשלב הראשוני, תתבצע בדיקה מעמיקה של העמודים על ידי מהנדסי בניין מומחים. הערכת הליקויים והנזק תאפשר להם להעריך את היקף העבודה ולבנות תוכנית ומפרט טכני המגובה באומדן עלויות לשיקום.. ככל שמדובר בעמודים בעלי משמעות היסטורית או נראות ייחודית, חשוב לספק בידי הצוות תצלומים או כל עדות אחרת שתוכל לסייע להם לדייק את שיקום העמוד. 

הכנת השטח

בשלב זה, יתחילו ההכנות לאתר הבנייה, לרבות התקנת תומכים ( בעיקר בביצוע עיבוי עמודים ובכדי לא להגדיל את העומס על שאר העמודים ) והצבת מחסומים ושילוט על מנת למנוע כניסה של עוברים ושבים כמשנה בטיחות. ככל שיינקטו אמצעי בטיחות מקיפים יותר, כן ייטב.

שלב הראשון

הסרת כל חלקי הטיח והבטון הרופף על עמודי הבניין כדי לחשוף את הנזק הבסיסי ומצב החומרים המקוריים.

תחילת עבודות השיקום

בשלב הזה, ייחשפו קונסטרוקציות ברזלי מוטות הזיוון, יוחלפו או ישוקמו באמצעות חומרים ייעודיים, ויבוצעו מילויים של העמודים בחומר המותאם לתנאי הסביבה המשפיעים על המבנה. 

חיזוק והגנה

שיקום ואיטום מוטות הזיוון והעמודים בחומרי איטום והגנה כדי למנוע נזק עתידי ועל מנת להקל על  התחזוקה השוטפת מעתה ואילך.

שיקום אסתטי

כדי להבטיח שחזור מלא של נראות העמודים, יבוצעו עבודות צבע, טיח ועבודות גמר נוספות על ידי צוות המתמחה בעבודות שחזור אסתטיות. 

כיצד בוחרים מומחה מתאים לשיקום עמודי בניין?

בחירת הקבלן המתאים לשיקום עמודי המבנה היא חיונית להצלחת הפרויקט ולשמירה על תקינות העמודים לאורך השנים . בדרך לקבלת ההחלטות שלך, יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים.

  • ניסיון ומומחיות: חשוב לבחור בקבלנים עם רקורד הצלחות מוכח בתחום ובעלי ניסיון נרחב בעבודה על פרויקטים דומים באופיים לאלו שלך. 
  • רישוי והסמכה: יש לוודא כי מדובר בחברה או קבלן המחזיקים בהסמכה מקצועית מתאימה לעבודות שיקום מבנה וכי החברה עובדת על פי תקני איכות מחמירים. 
  • כיסוי ביטוחי: יש לוודא כי החברה מחזיקה בפוליסת ביטוח מקצועית מתאימה לרבות אחריות מקצועית ייעודית וכיסוי מפני תאונות עבודה באתר. 
  • לקבל הצעת מחיר מפורטת: קבלן אמין אמור לספק הצעה מקיפה המתארת את היקף העבודה, החומרים, העלויות ולוח זמנים ברור לפרויקט. אלו יאפשרו לך להשוות בקלות בין בעלי המקצוע השונים ולקבל החלטות מושכלות. 
  • תקציב ולוח זמנים לתשלומים: חשוב לדון לעומק עם אנשי המקצוע על התקציב הצפוי ולבחון מהי מידת הסטייה שעלולה לעלות במהלך העבודות. כמו כן, חשוב לתאם מראש באיזה אופן יבוצע התשלום ובאילו מועדים כדי למנוע אי הבנות פיננסיות במהלך הפרויקט.

 

כפי שניתן לראות, שיקום עמודים לבניין אינו טומן בחובו רק צורך מבני. כדי להבטיח שנענה על כל הצרכים שלנו ונבטיח ערך מוסף גבוה לאורך שנים, חשוב שנבחר בבעלי מקצוע מנוסים ואמינים שילוו אותנו במקצועיות בלתי מתפשרת לכל אורך הפרויקט. 

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!