שיפוץ בניינים

שיפוץ חזיתות בניין

תוכן עניינים

רכיבי החזית הם הקירות החיצוניים והפנים של המבנה. עקב החשיפה המתמשכת לאקלים המשתנה, הם גם למרבה הצער בין הרכיבים הראשונים שמראים סימני התיישנות הדורשים שיפוץ חזיתות לבניין.

הפגיעה בנראות החזית, משפיעה על תדמית הבניין הכוללת ובמקרים רבים מפגעים אלו עלולים להיות לא בטיחותיים. כדי לשמר את מצב המבנה, למנוע פגיעה ונזק מתמשך ולהבטיח את ערך הנדל"ן המיטבי, נדרשות עבודות שיפוץ חזיתות בניין. מדובר בעבודה הדורשת עבודה בגובה ויד מקצועית אמינה, הקפדה על חומרים איכותיים וביצוע מוקפד.

לשם מה נדרשת עבודת שיפוץ לבניין?

ככל שהשנים חולפות, הבניינים בעיר משנים את פניהם במהירות. עם זאת, לא תמיד קל לזהות מתי מגיעה הנקודה בה השיפוץ כבר הכרחי. הקו המנחה שעלינו לפעול על פיו הוא שככל שמראה החזיתות התדרדר באופן שפוגע בחוויית המגורים, מוטב לפעול במהירות. אלו כמה מהסיבות שכה חשוב לבצע שיפוץ חזיתות בניין.

טיפול מהיר ופשוט בנזקי התיישנות – הפגיעה בגימור הבניין היא סימן מבשר לנזקים עמוקים יותר. ככל שההתדרדרות הזו תגיע לרכיבי מבנה ולתשתיות, התיקונים עלולים להיות יקרים, מורכבים ומסוכנים יותר. לכן, מומלץ לערוך שיפוץ שיכול להוות גורם מונע חשוב.

התייעלות אנרגטית – שיפוץ חזיתות בניין מעניק הזדמנות חשובה לשפר את בידוד הקירות ולשדרג חיפויים ומסגור חלונות. עדכון רכיבים אלו יאפשר לצמצם משמעותית את צריכת האנרגיה על חימום וקירור ולקדם בניין ירוק יותר.

עמידות מוגברת בפני נזקי מזג האוויר – מבנים החשופים לתנאי מזג אוויר קשים, כמו חום קיצוני, קור, גשם או שלג, עלולים לספוג נזק עצום לנראות. חומרי גמר חדשניים יאפשרו לשפר באופן ניכר את הנראות שלהם.

מדוע חזית בניין אסתטית היא כה חשובה מלכתחילה?

עד כה, התעכבנו על היבטים פונקציונליים בשיפוץ חזיתות בניין. עם זאת, לעתים קרובות גם כשאין פגיעה משמעותית בשימוש במבנה, מומלץ לערוך שיפוץ כדי לשפר את חזות הבניין. ישנם כמה יתרונות ניכרים שנוכל להפיק מכך.

משיכת דיירים ולקוחות: חזית מטופחת ואטרקטיבית יכולה למשוך דיירים או לקוחות במקרה של בניין מסחרי ולהשפיע ישירות על ההכנסות שניתן להפיק מהנכס.

מיצוי הערך המקסימלי מהנכס: שיפורים אסתטיים יכולים להעלות משמעותית את שווי השוק של הנכס ולמשוך קהל דיירים איכותי יותר.

רושם ראשוני: בין אם מדובר במבנה ציבורי או בעל אופי מסחרי, לנראות המבנה יש השפעה ישירה על התדמית שלך. שיפוץ החזיתות מספר על המוכנות שלך להשקיע והלקוחות שלך מפנימים זאת.

שיפוץ חיצוני לחזיתות בניין משותף
שיפוץ חיצוני לחזיתות בניין משותף

אילו סוגי נזקים מטופלים בשיקום הבניין?

נזקי חזית יכולים ללבוש שלל צורות וכל אחת מהן דורשת טכניקות שיפוץ ספציפיות.

סדקים והתפוררות: סדקים בקירות חיצוניים והתפוררות חומר גלם פוגמים משמעותית בעמידות החזית ובנראות האסתטית שלה.

חדירת מים: דליפות ונזקי מים עלולים להוביל לקורוזיה ברכיבי קונסטרוקציה, נזקי תשתית עמוקים והתפתחות עובש. נזקים אלו דורשים טיפול שורשי ושיפוץ מקיף.

דהייה ושינוי צבע: דהייה ושינוי צבע יכולים להפחית את המשיכה האסתטית של החזית ולדרוש צביעה מחדש או טיפולי גמר מקיפים.

פגיעה בחיפויים: התנתקות אריחים המביאה לנפילת האריחים והתדרדרות במראה החיפוי דורשת גם היא התייחסות ספציפית.

נזקים המחייבים שיפוץ חזיתות - נשירת פסיפס בחזית
נזקים המחייבים שיפוץ חזיתות – נשירת פסיפס בחזית

כיצד מתבצע שיפוץ חזיתות בניין?

שיפוץ החזיתות כרוך בתהליך שיטתי המתחיל בתכנון קפדני. ראשית, מבצעים הערכה מקיפה של מצב החזית, מזהים נזקים ומתחילים לקבוע יעדים לשיפוץ. התוכנית והפרט הטכני ישקפו את כלל הממצאים הללו, זמני ביצוע ותכלול את מרכיב העלות לשיפוץ. לאחר מכן, תבוצע הכנה של פני שטח הבניין. מניקוי מלא של החזית להסרת פסולת ועובשים ועד לשיוף וליטוש הקירות, עבודה זו תאפשר יישום יעיל של כל חומר חדש בו ייעשה שימוש.

ככל שישנן בעיות מבניות כמו סדקים או קורוזיה, יהיה לבצע תחילה שיקום חזיתות בניין ולגשת אליהן לפני כל עבודת גמר. חשיפה הקונסטרוקציה והחלפתה ותיקון סדקים, יאפשרו לבצע את השיפוץ האסתטי בראש שקט. לאחר עבודות השיקום יחל שלב עבודת איטום חזיתות בניין בו נבצע שכבת איטום ובידוד מיוחדת שתאפשר יעילות אנרגטית אופטימלית ובידוד אקוסטי שישפר את איכות חוויית המגורים.

לבסוף, יותקנו חיפויים או שכבת הגמר העליונה בהתאם למפרט הטכני ויבוצעו עבודות טיח וצבע שיחדשו את מראה הבניין ויבטיחו הגנה אופטימלית מפני נזקי מזג האוויר והסביבה. ככל שישנם אלמנטים דקורטיביים או אדריכליים ייחודיים במבנה, המומחים שמלווים אותך ישחזרו אותם עד כמה שניתן כדי להבטיח שימור מיטבי.

כיצד בוחרים מומחים לשיפוץ החזיתות בבניין?

מעל לכול, חשוב שנזכור כי מדובר בהרבה יותר ממשימה "קוסמטית". לא פעם, הנזקים בחזית מצביעים על פגיעות עמוקות יותר. יש לוודא כי הצוות שנשכר כולל מהנדסי בניין המתמחים בעבודות אלו. צוות רב תחומי יאפשר לך לחזות מראש מורכבויות פוטנציאליות ולייעד להן פתרונות יעילים. כמו כן, יש לוודא כי החברה עושה שימוש בחומרי גלם איכותיים ולוקחים בחשבון מאפייני סביבה ספציפיים. כך למשל, במבנים הממוקמים בקו ראשון לים, נדרש גימור על ידי חומרים מיוחדים שיוכלו לספק עמידות משופרת ללחות וחשיפה למלחים.

כבר שנים שאנו ביסודות מלווים ועדי בתים ובעלי נכסים בכל רחבי הארץ ומסייעים להם להבטיח מצוינות בעבודות השיפוץ. לפרטים נוספים ולתיאום שיחת ייעוץ, ניתן לפנות אלינו עוד היום.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!