שיפוץ בניינים

צביעת בניין משותף

תוכן עניינים

בעלי נכסים רבים נוטים לתפוס עבודות גמר כמו צביעת בניין משותף כמשימה אסתטית במהותה. על אף שמדובר בהחלט בעבודה שתשפיע באופן ניכר על נראות הבניין, היא מציעה הרבה יותר מזה.

צביעת בניינים היא טרנספורמטיבי שמשמר, מגן ומצעיר מבנים. אם נקבל החלטה מושכלת ונבחר באנשי המקצוע המתאימים, נוכל להרוויח הרבה יותר מ"מתיחת פנים" לבניין שלנו. כאן, ניגע בכל הנקודות שחשוב לדעת כשניגשים למשימה הזו. 

מה כולל תהליך צביעת בניין משותף?

תהליך צביעת בניינים שונה בתכלית ממשימת צביעה סטנדרטית כמו צביעת קירות פנימיים או צביעת מסגרות ומשקופים. כדי להבטיח שיתקבל מענה ראוי לחזיתות הבניין, בעיקר כשמדובר בצביעת בניין משותף, בו גרים דיירים בזמן העבודות נדרשת הערכה קפדנית והכנה ראויה. אלו השלבים המרכזיים בתהליך הצביעה. 

מדידות והערכת עלויות

מחיר צביעת בניין משותף נגזר במידה רבה משטח הפנים הנדרש לצביעה. לכן, כדי להעריך במדויק את היקף העבודה, יבצעו תחילה הצבעים מדידה. חברות אמינות ומקצועיות יעשו שימוש במכשור מדויק ומתקדם כדי למדוד את שטח הפנים של הבניין ולאור הנתונים, יעריכו את זמני העבודה המשוערים ואת עלות הפרויקט.

איתור פגמים בחזיתות בניין משותף

לא ניתן להתחיל בצביעת הבניין לפני שנבטיח שכל שטח הפנים אחיד ותקין. אם לא יטופלו הפגמים, צביעת בניינים תהיה יעילה כמו פלסטר על פצע עמוק. לכן, בשלב הראשוני ביותר נחפש אחר סדקים, נזקי מים, טיח נפוח ומתפורר ונזקים אחרים. טיפול בבעיות אלו לפני הצביעה מבטיח גימור חלק ועמיד.

הכנת המשטח

כדי להבטיח שהמשטח אכן יהיה אחיד ומוכן לצביעה יעילה, יבוצע שיוף קפדני של הקירות וניקוי יסודי. במידת הצורך ובכפוף לסוג השכבה העליונה, תימרח שכבת פריימר ( צבע יסוד ) כדי להבטיח היצמדות מיטבית של הצבע המקשרת בין הבטון לצבע השכבה העליונה.

 

צביעה וחידוש בניין משותף
שיקום וצביעת בניין משותף

מדוע חשוב להקפיד על צביעת בניין משותף אחת לתקופה?

כאמור, היתרון החזותי הוא רק אחד מני רבים כשזה מגיע להחלטה לשכור את שירותיהם של מומחי צביעת בניין. ישנם מספר יתרונות בולטים שכדאי לקחת בחשבון כשבוחנים את כדאיות הפרויקט.

הגנה חשובה מפני נזקי סביבה

צביעת בניין, בעיקר כשהיא מתבצעת עם צבעים איכותיים, מספקת מחסון מגן חשוב מפני ירידת משקעים, שינויי טמפרטורה, זיהום אוויר, גשם חומצי וקרינת UV חזקה הנובעת מחשיפה מתמדת לשמש הישראלית. 

מניעת ריקבון ועובשים

צביעת בניינים אוטמת את משטחי המבנה, מונעת חדירת רטיבות ומפחיתה סיכונים לעובשים ונזקי מים.

צביעת בניינים חוסכת בעלויות התחזוקה

לעתים קרובות כשמתלבטים האם ללכת על צביעת בניין חיצוני מחיר הוא אחד מהשיקולים המרכזיים. זוהי הזדמנות חשובה להפנים כי דווקא הוצאה זו יכולה לחסוך עלויות גבוהות בהרבה. שכבת צבע איכותית המיושמת במקצועיות מאריכה משמעותית את תוחלת החיים של חומרי הבניין, ומפחיתה את תדירות התיקונים והתחזוקה. לכן, כדאי לראות בצביעת בניין השקעה לטווח ארוך.

שיפור ערך הנכס

בניין צבוע היטב ובעל נראות חדשה לא רק משאיר רושם, אלא גם יכול להעלות בפועל את שווי הנכס ולהעצים את התשואה שלך באופן ניכר. 

כמה זמן נמשכת צביעת בניין משותף?

משך העבודה תלוי במספר גורמים מרכזיים:

  • גודל המבנה – בדרך כלל, בניין מגורים בגודל בינוני עשוי להימשך בין מספר ימים לשבועיים והתנודות בזמנים יהיו בהתאם כאשר הבניין גדול או קטן יותר.
  • כמות התיקונים הנדרשת – הכנת המשטח, זיהוי ליקויים ותיקונים יכולים לקחת חלק ניכר מהזמן הכולל, בהתאם למצב המבנה.
  • סוג הצבע הנבחר: תהליך הצביעה בפועל כולל מריחת שכבות מרובות, הדורש זמן ייבוש מספיק בין כל שכבה. לכן, לסוג הצבע ולתנאי מזג האוויר השפעה משמעותית. 

מחיר צביעת בניין – כיצד נעריך כמה זה הולך לעלות לנו?

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על עלות העבודה. אלו כמה מהנקודות שכדאי לקחת בחשבון:

  • גודל הבניין: מבנים גדולים יותר כרוכים באופן טבעי בעלויות גבוהות יותר בשל שטח הפנים הנרחב.
  • איכות הצבע: צבעים איכותיים ועמידים מטבע הדברים יעלו יותר, אך הם גם יחזיקו לאורך זמן רב יותר. 
  • היקף התיקונים: מבנים הדורשים תיקונים נרחבים או הכנת פני השטח עשויים לגרור הוצאות נוספות עבור חומרים ועבודה.

כיצד מומלץ לבצע צביעה בגובה?

כאשר צובעים מבנים גבוהים, דרך הגישה הופכת לשיקול משמעותי נוסף. בעוד שסנפלינג אידיאלי עבור מבנים עם שטח מוגבל סביבם ועשוי להיות חסכוני יותר, הפיגומים יציבים ובטיחותיים יותר. עלות הפיגומים לרוב יקרה יותר, אך היא הפתרון האידיאלי לפרויקטים גדולים.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!