שיקום מבנים

שיקום מבנים לאחר שריפה

תוכן עניינים

אחת מהמשימות המורכבות ביותר בתום שיפוץ בניינים הוא שיקום מבנים לאחר שריפה. זיהוי מהיר של הנזקים והערכת יכולת השיקום היא קריטית כדי לחסוך בעלויות ולהבטיח את שימור המבנים ללא צורך בהריסה. עם זאת, שיקום מבנים לאחר שריפה הוא תהליך הדורש התערבות של גורמי מקצוע מנוסים ומיומנים החל ממתכננים, מהנדסי מבנים, תשתיות ועוד.

אנו ביסודות, מביאים עמנו שנים של ניסיון שאין שני לו בתחום שיקום המבנים. עם צוות מהנדסים ואנשי מקצוע מענף הבנייה, אנו מלווים בכל צעד עד לשיקום מלא של המבנה. כאן, נפרט צעד אחר צעד על כל ההיבטים החשובים ביותר בשיקום מבנים לאחר שריפה. 

שיקום מבנים לאחר שריפה – הערכת נזקים וליקויים במבנה

כדי לספק מענה מדויק ואמין, יש להעריך תחילה במדויק את נזקי האש. על מנת לבצע הערכה מדויקת, יש לקחת בחשבון כמה היבטים מרכזיים שישמשו אותנו אחר כך בכל השלבים בפרויקט שיקום מבנים לאחר שריפה. אלו כמה מהצעדים העיקריים שיינקטו בתהליך הערכת הנזק:

  • בדיקה קפדנית לרכיבים נושאי עומס – החשוב ביותר הוא לבחון את שלמותו המבנית של הבניין ולהבטיח את יציבותו. ככל שהאש פגעה בקורות, יסודות, עמודים וקירות תומכים, זה יהיה האלמנט הראשון שיהיה עלינו להתייחס אליו בעבודות.
  • סיווג כלל הנזקים – יש לזהות את כל סוגי הנזקים השונים שנגרמו מהשריפה, לרבות נזקי חום ישירים, נזקי עשן ונזקי מים כתוצאה מהפעלת אמצעי כיבוי. כל אחד מן הנזקים הללו יפגע בתשתיות אחרות וידרוש התערבות שונה. 
  • מיפוי סיכוני בטיחות בקפדנות – חשוב לזהות את הסכנות המיידיות ולייעד להן מענה במהירות. מעבר לפגיעה ביציבות המבנה, גם חשיפה של חומרים מסוכנים כמו אסבסט או נוזלים רעילים היא סכנה נפוצה. כדי להבטיח סביבת עבודה בטוחה לצוותי השיקום והמתגוררים בסביבה, חשוב שנפעל במהירות. 
  • השפעות סביבתיות – לצד בריאות הציבור, ראוי לבחון גם את ההשפעה הסביבתית של השריפה כמו זיהום האוויר וחלחול רעלנים למקורות מים. אנשי מקצוע מיומנים יידעו כיצד לצמצם אותם למינימום כחלק מהכנת סביבת העבודה. 

כיצד מסווגים את נזקי האש השונים בתהליכי שיקום מבנים?

כל אחד מן הנזקים השונים ידרשו התייחסות נפרדת ותהליכי עבודה שונים. כך למשל, נזקי חום ישירים גורמים לפירוק פיזי של חומרי בניין וידרשו תיקונים והחלפות בהיקף נרחב. נזקי עשן, לעומת זאת, לרוב גורמים בעיקר לפגיעות אסתטיות וידרשו חידוש עבודות טיח וצבע ותהליכים להסרת הריח. נזקי המים הם ללא ספק המורכבים ביותר, שכן הם מזיקים הן ברמה האסתטית, הן לתשתיות חשמל והן לאיטום ולרכיבי מבנה. חלחול המים לקונסטרוקציה עלול לגרום לנזק רחב היקף ולכן, התמקדות בנזק זה היא קריטית. 

כיצד מתבצע תהליך שיקום מבנים לאחר שריפה?

  • ראשית, תבוצע תוכנית שיקום מפורטת וייקבעו סדרי עדיפויות לפרויקט השיקום. 
  • לאחר מכן, יבוצעו כל עבודות ההכנה על מנת להבטיח סביבת עבודה בטוחה ומניעת נזקים סביבתיים ובריאות.
  • כל המים שהצטברו במבנה מאמצעי כיבוי האש יישאבו על ידי ציוד ייעודי ותתבצע עבודת ייבוש מקיפה כדי למנוע הצטברות עובשים ונזקי מבנה ותשתיות.
  • צוותי ניקיון מקצועיים יסירו את הפיח, שאריות העשן והריחות שדבקו למבנה.
  • וכמובן – יבוצע שיקום לרכיבי המבנה, לרבות החלפת קונסטרוקציה וחיזוק עמודים וקורות.
  • לבסוף – יבוצעו עבודות שחזור אסתטיות לרבות עבודות גמר, טיח וצבע ושחזור אלמנטים דקורטיביים.

גורמים המשפיעים על עלות השיקום מבנים

עלות שיקום מבנים לאחר שריפה עשויה להשתנות משמעותית בשל גורמים שונים:

היקף הנזק – חומרת והיקף נזקי השריפה משפיעים באופן משמעותי על עלות השיקום. נזק נרחב יותר דורש חומרים נוספים ועבודה מאומצת עם ציוד ייעודי.

עלויות חומרים – בחירת החומרים לתיקונים והחלפות משחקת תפקיד משמעותי בעלות. חומרים איכותיים יגדילו משמעותית את ההוצאות.

מפגעים סביבתיים – כאשר נדרשת התמודדות עם מפגעי בריאות וסביבה, תהליכי הסילוק המבוקרים ידרשו לרוב עלויות גבוהות. 

שיקום אסתטי – שיקום אסתטי נרחב, כולל שימור אלמנטים היסטוריים או מאפיינים אדריכליים ייחודיים, יכול להוסיף לעלות.

דחיפות – מיזמי שיקום מזורזים עשויים לדרוש משאבים נוספים, שעלולים להעלות את הוצאות העבודות.

כיצד בוחרים קבלן לשיקום המבנה לאחר שריפה?

בחירת קבלן בעל מוניטין ומנוסה חיונית לשיקום מוצלח של מבנים שנפגעו בשריפה. כדי להבטיח בחירה אמינה, יש לחפש אחר חברה עם רקורד מוכח בשיקום מבנים שנפגעו בשריפה, במיוחד בפרויקטים דומים למבנה שלך. היוועצות בלקוחות עבר של החברה תוכל ללמד אותך לא מעט על איכות השירות והתוצאות שהתקבלו. הניסיון האישי של אלו עבדו עם גורמי המקצוע הוא מידע רב ערך שלא כדאי להקל בו. כמו כן, יש לוודא שעובדים עם חברה המחזיקה בפוליסת ביטוח מקיפה שתכסה כל נזק פוטנציאלי במהלך עבודות השיקום. השוואה בין כל הצעות המחיר שנקבל תאפשר לנו לקבל החלטה מושכלת בקלות. 

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!