הסרת צו מבנה מסוכן ברמת גן

הסרת צו מבנה מסוכן ברמת גן זהה למעט מספר גורמים בתהליך הגדרת הצו ודרגות הסכנה כפי שנתאר בהמשך.

מבנים מסוכנים ברמת גן

ראשית, על פי נתוני עיריית רמת גן ישנם מעל 200 מבנים מסוכנים בעיר. אם קיבלתם צו מבנה מסוכן, אתם לא בהכרח נדרשים להתפנות מהמבנה, אבל אתם בהחלט נדרשים להסיר את הסכנה תוך זמן מוגבל אחרת יינקטו נגדכם צעדים משפטיים. לכן, מומלץ לפנות לחברה שהתמחותה היא הסרת צו מבנה מסוכן ברמת גן.

כמו בכל עיר בארץ, גם ברמת גן נעשה מעקב שוטף אחר מבנים שעלולים להתברר כמסוכנים, בין אם זה בעקבות בנייה לקויה, הצטברות נזקי מזג אוויר או רטיבות או פשוט בשל היותם ישנים מאוד. כחלק מהטיפול והבקרה על בניינים העונים לסטטוס מבנה מסוכן רמת גן מפרסמת באתר העירייה רשימה מעודכנת של מעל 200 מבנים מסוכנים בעיר. עבור כל אחד מהם מפורט הרחוב בו הוא נמצא, מספר הבית, הגוש והחלקה ודרגת הסיכון – עלול לסכן, מהווה סכנה, סכנה תכופה או סכנה מיידית.

סדר פעולות הכרזת צו מבנה מסוכן ברמת גן

את סדר הפעולות הנעשה עם זיהוי מבנה מסוכן חשוב להכיר, כיוון שחלק גדול מהאחריות לטיפול במבנה מוטל עליכם – בעלי הדירות. ככה זה עובד, שלב אחר שלב:

זיהוי מבנה מסוכן

עיריית רמת גן פועלת מחלקת מבנים מסוכנים המבצעת בדיקות יזומות למבנים בעיר ובדיקות למבנים שהועלה חשד לגבי מסוכנותם. הבדיקות מתבצעות על ידי מהנדסים מוסמכים, שתפקידם לברר אם המבנה אכן מהווה סיכון ובאיזו דרגה.

הוצאת צו מבנה מסוכן

אם מתברר כי ישנה סכנה, עיריית רמת גן מוציאה צו מבנה מסוכן בהתאם לדרגת הסיכון שנקבעה על ידי המהנדס

דרגות סכנה למבנה בעיריית ברמת גן

למבנה בדרגת סיכון "עלול לסכן" – העירייה מפרטת את הליקויים שנמצאו על ידי מהנדס העירייה, מקציבה פרק זמן לתיקונם, ומבהירה שאי עמידה בהוראות הצו תחריף את המצב ותוביל להידרדרות לדרגת סיכון גבוהה יותר.

למבנה בדרגת סיכון "מהווה סכנה" –  העירייה מצהירה, בהתאם לליקויים שנמצאו, כי המבנה מהווה סכנה לדייריו, לציבור ואולי אף לנכסים סמוכים, מפרטת את הליקויים, מקציבה זמן תיקון ודורשת לטפל בליקויים בפרק הזמן המוגדר.

למבנה בדרגת סיכון "סכנה תכופה" – העירייה מצהירה כי המבנה בסכנה חמורה המחייבת טיפול דחוף, ומודיעה כי תטפל בליקויים בעצמה תוך 21 יום. במסגרת זמן זה, הבעלים יכולים לפנות לעירייה בהשגות על ההחלטה. 

למבנה בדרגת סיכון "סכנה מיידית" – העירייה מצהירה על סכנה מיידית וממשית לדיירים, לנכסים סמוכים ולציבור ודואגת באופן מיידי לפינוי הבניין ולהריסתו או לכל פעולה אחרת שתמנע סכנה.

שלבי ביטול והסרת צו מבנה מסוכן ברמת גן

בשלב זה מגיע החלק שלכם בתהליך – בעלי הזכויות במבנה. אם קיבלתם צו מבנה מסוכן בדרגת "עלול לסכן" או "מהווה סכנה", תיקון הליקויים המפורטים בצו בזמן המוקצב הוא האחריות שלכם ואם לא תעשו כן, אתם חשופים לתביעות משפטיות ולהטלת קנסות כספיים גבוהים. בנוסף, אתם נושאים גם באחריות לכל נזק בגוף, ברכוש או בנפש שייגרמו בעקבות מצב המבנה.

כפי שמפורט לעיל, לא כל מבנה שמקבל צו מבנה מסוכן הוא מבנה שיציבותו מוטלת בספק, ולא כל צו מבנה מסוכן גורר פינוי. במקרים רבים, תיקון הליקויים כולל עבודות חיזוק ושיפוץ כמו איטום של סדקים במבנה, חיזוק מרפסות ואריחים, חיזוק עמודים ועוד. על מנת להבטיח תיקון מוצלח של הליקויים ולהחזיר לעצמכם ולסביבה כולה את הביטחון, עליכם לפנות לחברה שמתמחה בחיזוק, שיפוץ ושיקום מבנים, בדגש על מבנים מסוכנים.

קחו בחשבון כי בדרגות הסיכון הגבוהות, בהן נדרשת פעולה מיידית, העירייה היא אמנם זו שלוקחת על עצמה את הטיפול, אבל האחריות עדיין מוטלת עליכם והעלויות של כל עבודה שתבוצע על ידי העירייה מוטלות עליכם.

קבלן להסרת צו מבנה מסוכן ברמת גן

הדרך להסרת צו מבנה מסוכן כוללת מספר שלבים המוכרים היטב לכל חברה שמתמחה בתחום. אחרי שהחברה מתקנת את הליקויים שצוינו על ידי מהנדס העירייה, מהנדס הבניין של החברה, שפיקח על ביצוע התיקונים, ממלא הצהרה שכל התיקונים הנדרשים נעשו ומגיש אותה למחלקת המבנים המסוכנים של עיריית רמת גן. עם קבלת ההצהרה, העירייה שולחת שוב מהנדס מטעמה, שמוודא שהתיקונים בוצעו כראוי ושאין ליקויים נוספים, ולאחר קבלת האישור שלו, הצו מבוטל.

חשוב לדעת שכשם שהסרת צו מבנה מסוכן היא האחריות שלכם, כך גם התחזוקה השוטפת של המבנה מוטלת עליכם. אם תקפידו לשמור על המבנה, לטפל בתקלות ובעיות מיד עם הופעתן ולבצע טיפולים תקופתיים (כמו חידוש האיטום) בהתאם להמלצות, תוכלו להקטין את הסיכויים שהבניין שלכם יהווה סכנה לכם ולאחרים.

יסודות, חברה בעלת ניסיון רב בשיקום, חיזוק ושיפוץ מבנים ברמת גן ומחוצה לה, מתמחה בשיקום עמודי בניין ובהסרת צו מבנה מסוכן, על כך הכרוך בכך. נשמח לתת מענה מקצועי לצורך טיפול מיידי במבנה שהוכרז כמבנה מסוכן עד להסרת הצו.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
מייל

מאמרים אחרונים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!