טיפול בעמודי בניין סדוקים

הופעה של סדקים בעמודים לא בהכרח מצביעה על סכנת קריסה של המבנה, אבל תמיד מצריכה טיפול . כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפול בעמודי בניין סדוקים.

שלד מבנה הוא התשתית הבסיסית ביותר שמעניקה למבנה את המסגרת והיציבות הדרושה לו. עמודי הבניין הם למעשה עמודי ברזל שסביבם מעטפת בטון, המהווים חלק משלד המבנה. האופן שבו הם בנויים, הגודל שלהם, צורתם ואפילו חוזק הבטון שממנו הם עשויים מתוכנן ומבוצע בקפידה בהתאם לחישובים מדויקים, על מנת לאפשר להם לשאת את העומסים הצפויים של המבנה כולו. 

ברגע שמופיעים סדקים בעמודי המבנה, אפשר להבין שהיכולת של העמודים לשאת בעומס הדרוש נחלשת, העומסים על העמודים הנוספים גוברים וחוזקו של השלד כולו מתערער. זה לא בהכרח אומר שהבניין כבר לא יציב, עומד לקרוס או להתמוטט, אבל כדי שהבעיה לא תחמיר והסכנה לא תגדל -חשוב לטפל בסדקים בהקדם.

הגורמים להיווצרות סדקים בעמודים

המבנים שבהם אנחנו גרים, עובדים או מבקרים מרגישים לנו כמקומות הבטוחים ביותר, אבל גם חומרי הבנייה החזקים והאיכותיים ביותר אינם עמידים לנצח. תנאי מזג האוויר משפיעים לאורך זמן על המעטפת החיצונית של כל מבנה וגורמים לה ולחומרי הבניין מהם היא עשויה להתבלות ולהישחק. 

כתוצאה מכך, עם השנים מחלחלות לחות ורטיבות אל קירות המבנה ואל העמודים, ועלולות לגרום לחלודה במוטות הברזל הפנימיים. כאשר נוצרת חלודה במוטות הברזל, הוא מתרחב ומתנפח, דוחק את הבטון העוטף אותו וגורם לו להישבר ולהיסדק.

הסכנות של היווצרות סדקים בעמודי הבניין

המסקנה, אם כך, היא שהופעה של סדקים בעמודי הבניין עשויה להעיד על בעיה פנימית בעמודי הברזל, וככל שבעיה בעמודי הברזל – הבסיס החזק ביותר של השלד – חמורה יותר, כך יציבות המבנה נחלשת. הדבר עשוי להוות סכנה ממשית במקרה של רעידות אדמה, שהן כידוע איום מתמיד על מדינת ישראל.

בנוסף, ללא טיפול מתאים, הנזק לשלד המבנה עלול להחמיר ולהפוך את הבניין למבנה מסוכן, סטטוס שמסכן את דיירי הבניין ואת הציבור הנמצא בסביבתו, ושעלויות הטיפול בו – המוטלות על הדיירים – עשויות להיות גבוהות מאוד.

 עמודי בטון סדוקים בבניין
עמודי בטון סדוקים בבניין

שיקום עמודי בניין סדוקים – שלבי הטיפול

הטיפול בעמודי בניין סדוקים נעשה על פי השלבים הבאים:

1. בחינת הנזק למוטות הברזל – בשלב הראשון יש להסיר את הטיח והבטון הרופף, לחצוב דרך הבטון על מנת לחשוף את עמודי הברזל ולהבין האם הם פגועים ועד כמה.

2. טיפול בנזק שנגרם למוטות הברזל – במקרים קלים, ניתן לטפל במוטות הברזל באמצעות צבע מיוחד למניעת חלודה, אך ישנם מקרים בהם הנזק לברזל חמור, ונדרש להחליף את המוטות הקיימים במוטות ברזל חדשים, בהתאם לתחשיב העומסים של הבניין. גם את המוטות החדשים יש לצפות בחומר מיוחד שמגן על הברזל מפני היווצרות חלודה.

3. יציקת בטון חדש סביב מוטות הברזל – במקרים מסוימים נדרש עיבוי של עמודי הבטון, אותו יש לבצע מיסודות העמוד ועד לקצה המפלס שבו התגלו הסדקים או לכל אורכו. העיבוי נעשה באמצעות בטון בחוזק המתאים לנשיאת עומסי הבניין, לעיתים תוך שילוב של מוטות ברזל לאורך המעטפת, על מנת להחזיר לעמוד את החוזק הדרוש.

דילוג על אחד מהשלבים, טיפול לא נכון או שימוש בחומרים לא מתאימים עלול לשמש ממש כפלסטר זמני בלבד ולהחמיר את הנזק הפנימי שנגרם לעמוד ולשלד המבנה כולו. לפיכך, חשוב לבצע כל עבודת שיקום עמודי בניין באמצעות חברה קבלנית מקצועית ומנוסה שזהו תחום ההתמחות שלה.

קבלן מוסמך לשיקום עמודי בניין

חברת יסודות היא חברת שיקום מבנים המתמחה בחיזוק ושיפוץ מבנים ובטיפול במבנים מסוכנים, עם התמחות מיוחדת בשיקום עמודי בניין. החברה מאתרת את הנזקים הפנימיים עליהם מעידים הסדקים, מטפלת בבעיה מן היסוד ומבצעת את הטיפול הדרוש באיכות הגבוהה ביותר, שמבטיחה לכם קורת גג בטוחה ויציבה לשנים ארוכות.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
מייל

מאמרים אחרונים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!