מבנה מסוכן בגבעתיים: 7 השלבים להסרת הסכנה

עשרות בניינים בגבעתיים נבנו לפני שנות ה-50, כלומר הם בני למעלה מ-80. האם זה אומר בהכרח שהם מבנים מסוכנים? ואם כן – מה צריכים לעשות הדיירים שמתגוררים במבנה מסוכן בגבעתיים?

ב-2022, חגגה גבעתיים 100 שנים להקמתה. באופן טבעי, רבים מהמבנים בעיר ותיקה כל כך הם מבנים ישנים. באופן טבעי לא פחות, אפשר להניח כי ככל שבניין ישן יותר, כך הסיכוי שיהיה מסוכן גדול יותר. אבל השנים שעברו מאז שהוקם אינן גורם חד משמעי למסוכנות המבנה, ובוודאי לא היחיד. איכות בנייה נמוכה, ליקויי בנייה ונזקים מצטברים כתוצאה מרטיבות ממושכת, למשל, עשויים לפגוע ביציבותם או בשלמותם של מבנים בכל גיל. 

מבחינת מדיניות הטיפול במבנה שהוגדר בתור מבנה מסוכן בגבעתיים לא שונה מכל עיר אחרת בארץ. פרוטוקול הטיפול במבנה מסוכן מצריך את מעורבותם המלאה של דיירי הבניין וכולל את הצעדים הבאים:

הגעת מהנדס לבדיקת מבנה מסוכן בגבעתיים

כמו בכל עיר בארץ, גם בעיריית גבעתיים קיימת מחלקת מבנים מסוכנים המופקדת על הטיפול השוטף במבנים שהתגלה כי הם מהווים סיכון. כיצד מזהים מבנים מסוכנים שעדיים לא ידועים לעירייה? מהנדסי הבניין של מחלקת מבנים מסוכנים נשלחים לבדוק מבנים שקיים חשד לגביהם, לפעמים החשד עולה באמת בשל גילם, ונדרשת בדיקה תקופתית, ולעיתים בעקבות פנייה מתושבים שזיהו סימנים חשודים.

הכרזת מהנדס על גורם סכנה בבניין

המהנדס מבצע את כלל הבדיקות הנדרשות על מנת לקבוע אם מדובר במבנה מסוכן. אם התשובה היא חיובית, מסווג המהנדס את רמת הסיכון – עלול לסכן/ מהווה סכנה/ מהווה סכנה מיידית – ומפרט את הליקויים שמצא. בדרגת סיכון "מהווה סכנה מיידית", ייתכן כי אין ברירה אלא לפנות את המבנה מדייריו ולהרוס אותו. בדרגות הסיכון האחרות, ניתן לתקן את הליקויים ולהסיר את הסכנה.

הכרזת עיריית עבעתיים על מבנה מסוכן

המהנדס מגיש את מסקנות הבדיקה למחלקת מבנים מסוכנים בעירייה. אם המבנה מהווה סיכון, המחלקה הרלוונטית מוציאה צו מבנה מסוכן בגבעתיים ודואגת להביאו לידיעת הדיירים והמשתמשים במבנה, הדיירים והמשתמשים במבנים הסמוכים וכלל הציבור. 

הצו משמש לא רק כאמצעי אזהרה אלא גם כקריאה לפעולה, שכן תיקון מבנה מסוכן אינו אחריותה של העירייה, אלא של בעלי הזכויות במבנה. על מנת לאפשר להם לעמוד באחריות הנדרשת מהם, קובעת העירייה, בהתאם לחוות הדעת של המהנדס, את לוח השמנים שבו הם מחויבים לפעול. אם הדיירים אינם מטפלים במבנה, הם עלולים להיתבע ולהידרש בתשלום קנסות, ואם ייגרם נזק כלשהו לאדם, למבנה או לרכוש, גם האחריות לכך תוטל עליהם.

הסרת צו מבנה מסוכן בגבעתיים

על הדיירים לפנות לחברת בנייה מקצועית שמתמחה בעבודות השיפוץ והשיקום הנדרשות לבצע עבודות חיזוק מבנים מסוכנים ולהוציאם מכלל סכנה – שיקום עמודים, שיפוץ חזיתות, חיזוק מרפסות, איטום סדקים וכדומה. מדובר בעבודה רגישה המצריכה מומחיות ומיומנות, ולכן חשוב להיעזר בחברה שמתמחה במבנים מסוכנים ומכירה גם את התהליך הבירוקרטי של הסרת צו המבנה המסוכן.

אישור מהנדס מבנים לתיקון הליקויים

במהלך ביצוע העבודות, ממנה החברה המבצעת מהנדס בנייה שמלווה את התהליך ומפקח על תקינותו. לאחר סיום העבודות, המפקח מוודא שכל הליקויים תוקנו ומצהיר על כך בפני מחלקת המבנים המסוכנים.

מהנדס העירייה חוזר לבדיקה נוספת

עיריית גבעתיים, בהתאם לפרוטוקול, לא מסתפקת בבדיקה של מהנדס החברה המבצעת ושולחת שוב מהנדס מטעמה לבדיקה חוזרת של מצב המבנה.

עיריית גבעתיים – הסרת צו מבנה מסוכן בגבעתיים

אחרי שמהנדס הבנייה של העירייה מצהיר שאכן כל הליקויים תוקנו, העירייה מצהירה שהמבנה כבר לא מהווה סכנה ומסירה את הצו.

לשמירה על בטיחותכם – אמצעי הזיהוי והמניעה

אם אתם מזהים סימנים מחשידים במבנה אשר עלולים להצביע על סכנה, עליכם לפנות באופן מיידי למחלקת מבנים מסוכנים. בין היתר, אלו יכולים להיות:

  • סדקים רחבים במדרגות, במרפסות, בעמודים ובקירות
  • ברזלים חשופים בעמודי הבניין
  • זיהוי של שקיעת קירות או חשיפת יסודות
  • נפילה של חיפויים או אריחים חיצוניים

 

נמצא שהבניין מהווה סכנה ועליכם לדאוג לתיקונים? פנו לחברת יסודות, המתמחה במבנים מסוכנים, מבצעת שיקום עמודי בניין ומבנים, שיפוץ חזיתות וחיזוק מבנים מכל הסוגים. לחברה ניסיון רב בהסרת צו מבנה מסוכן, ולא פחות מכך בביצוע שיפוצים ותחזוקה שוטפת. הקפדה על תיקון מהיר של ליקויים בימים של שגרה עשויה לעצור הידרדרות של בעיות קיימות ולמנוע מלכתחילה את ההגעה למצב של סכנה.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
מייל

מאמרים אחרונים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!