עלות שיפוץ בניין משותף

עלות שיפוץ בניין משותף היא נגזרת של מספר פרמטרים עיקריים וביניהם מצבו העכשווי של הבניין, היקף העבודה והמפרט הטכני, גודל הבניין ומרכיב איכות החומרים. 

כדי לקדם תהליך שיפוץ בבניין משותף פונים הדיירים או וועד הבניין המשותף לקבלנים שונים כדי לבצע שיקום ושיפוץ כללי לבניין, כזה שישפר את הנראות שלו, יבטיח את בטיחות הדיירים והסביבה ובעיקר יספק תחושת נוחות. אך לאחר שמגיעים להחלטה והסכמת הדיירים על ביצוע השיפוץ עולה השאלה החשובה – מהי עלות השיפוץ לבניין משותף? ריכזנו עבורכם מידע מקיף שיסביר את כל מה שאתם צריכים לדעת בכל הנוגע לעלות שיפוץ בניין משותף.

אילו גורמים משפיעים על מחיר שיפוץ בניין משותף?

עלות שיפוץ בניין משותף ממוצעת בבניין הכוללת שיפוץ וצביעת חזיתות, לובי, חדרי מדרגות וקומת עמודים תעלה בסביבות 30,000-50,000 ש״ח לדירה. העלות משתנה מחושבת לפי מספר פרמטרים שונים. מחיר השיפוץ משתנה בהתאם להיקף השיפוץ וגורמים נוספים:

  • מצב תחזוקת הבניין – ככל שהבניין שלכם ישן יותר או לא מתוחזק כראוי יידרשו ביצוע פעולות רחבות יותר במהלך השיפוץ כמו שיפוץ חדר המדרגות, שיקום היסודות, צביעת הבניין ועוד.
  • מפרט הטכני וסעיפי שיפוץ – ככל שנרחיב את יריעת השיפוץ כך עלות השיפוץ תעלה. עלויות שיפוץ מופיעות על פי סעיפי שיפוץ לצד מחיר עבור כל סעיף, נתון המאפשר לנציגות ולדיירים להצביע על סעיפי השיפוץ שהם בגדר חובה מבחינתם. ישנם דיירים בעיניהם החלפת מסתורי כביסה ושידרוגם אינם מוגדרים כסעיפי חובה, ולכן ככל שתהיה הסכמה רחבה על שיפוץ מקיף, כך עלות השיפוץ תגדל.
  • מספר הדיירים – עלות השיפוץ מתחלקת בין כל הדיירים בבניין המשותף. ככל שמספר הדיירים גבוה יותר, כך עלות השיפוץ לכל דייר תפחת באופן יחסי, אם כי קיימת קורלציה בין מספר הדיירים בבניין ביחס לגודל הבניין.
  • סוג השיפוץ – שיפוץ בניינים מתחלק לשני סוגים, שיפוץ משמר ושיפוץ משדרג. ההבדל ביניהם הוא ששיפוץ משמר מתבצע כדי לטפל בבלאי וליקויים שונים שנוצרו על הזמן ומטרתו להחזיר את מצב הבניין לקדמותו. לעומת זאת, שיפוץ משדרג משפר את הבניין ומוסיף לו אלמנטים שונים מעבר לביצוע פעולות לתיקון הבניין והשבת המצב לקדמותו כמו הוספת מרפסות, בניית ממד מעלית וכו'.
  • חומרי הגלם – בחירת חומרי הגלם לביצוע השיפוץ משפיעה באופן ישיר על העלות הכוללת. 
  • תשלום לבעלי מקצוע נוספים – כחלק מתהליך שיפוץ בניין ישנן עלויות נלוות לבעלי מקצוע שונים אותם תצטרכו לקחת בחשבון כמו תשלום עבור הכנת חוזה ע"י עו"ד, ליווי פיקוח להליך השיפץ, מעצבת פנים לטובת תכנון הלובי ועוד. 

 

הצעת מחיר לשיפוץ הבניין שלכם תינתן לאחר ביקור בנכס, בדיקתו והבנת הבקשות והצרכים אל מול הנתונים המבניים והאפשרויות התקציביות העומדות לביצוע השיפוץ.

שיפוץ וחידוש חזיתות בניין משותף
שיפוץ בניין משותף, עבודת חידוש שיקום וחידוש חזיתות

היתרי בנייה ואישורים בטרם תחילת הפרויקט

בחלק מהמקרים תצטרכו לקבל היתר לשיפוץ הבניין מהרשות המקומית בטרם ביצוע פעולות מסוימות כמו שיפוץ חזיתות או שינוי מעטפת חזית הבניין. הנ״ל נועד למקרים בהם ישנה הגדרה בעירייה על אופי אדריכלי של בניין כחלק מאופי עיצובי שכונתי, או למשל בעיריית תל אביב ישנה דרישה לפתוח תיק שיפוץ לכל שיפוץ בבניין משותף בעיר. לאחר תשלום עבור פתיחת התיק בעיריית תל אביב, מגיעים לבניין מטעם העירייה נציגים המנחים ומחייבים את הדיירים על התאמות בשיפוץ שהם חייבים לבצע בחזיתות הבניין עפ״י דרישת העירייה, ככל והם יבקשו לשפץ את חזיתות הבניין וככל שינן התאמות שיש לבצע או לתקן בכפוף להנחיות העירוניות של העירייה ומחלקת חזיתות מבנים.

עלות שיפוץ בניין משותף- האם עלות השיפוץ מתחלקת באופן שווה?

כדי למנוע מחלוקות וחוסר הסכמה, חוק המקרקעין קובע את אופן חלוקת התשלום לפי דחיפות וחומרת השיפוץ ומבדיל בין שיפוץ הנעשה מטעמי שדרוג ושיפוץ הנעשה מטעמי שימור.

שיפוץ לטובת שימור

במידה ואתם מעוניינים לבצע שיפוץ כדי להחזיר את מצב הבניין לקדמותו ללא ביצוע שדרוג, אופן קבלת ההחלטה על ביצוע השיפוץ מתבצעת לאחר קיום אספת דיירים והחלטה של רוב הדיירים (51% לפחות) לביצוע השיפוץ. כל בעלי הדירות יצטרכו לשאת בעלות השיפוץ וחישוב התשלום לכל דירה יתבצע לפי גודלה, ככל שהדירה גדולה יותר כך התשלום יהיה גבוהה יותר. 

שיפוץ לטובת שדרוג

במידה ואתם מעוניינים לבצע שיפוץ שכולל בתוכו פעולות לשדרוג הבניין, אופן קבלת ההחלטה על ביצוע השיפוץ מתבצעת לאחר קיום אספת דיירים והחלטה של 75% מדיירי הבניין לביצוע השיפוץ. בשיפוץ מסוג זה- ככל שיהיו מתנגדים הם יישאו בעלות השיפוץ לטובת שימור הבניין והחזרת המצב לקדמותו, והדיירים הנוספים, שמעוניינים בשדרוג הבניין יישאו בעלויות הנוספות שנוגעות לשדרוג הבניין. 

מה כלול בתהליך שיפוץ בניין משותף?

סוג השיפוץ והפעולות המתבצעות בו משתנים מבניין לבניין על-פי דרישות הדיירים להיקף העבודות והתקציב ובהתאמה מלאה למפרט טכני פרטני. שיפוץ בניין משותף לרוב יכלול את המרכיבים הבאים:

  • תיקון ושיקום המעטפת כהכנה לעבודות הצביעה.
  • צביעת הבניין והאזורים המשותפים שלו.
  • החלפת ריצוף.
  • שיפוץ האספלט באזורי בחנייה.
  • שיקום בטון וחיזוק העמודים.
  • חידוש תיבות הדואר.
  • שיפוץ חזית הבניין.
  • שיפוץ הלובי.
  • שיפוץ חדר המדרגות.
  • שיפוץ המקלט.
  • הוספת מעלית/ שיפוץ מעלית.
  • הוספת ממ"דים.
  • הוספת מרפסות.
  • החלפת תשתיות מים וביוב.

לסיכום

אם החלטתם לבצע שיפוץ לבניין שלכם, אנחנו כאן כדי לספק לכם שירות מקצועי וייסודי ולהבטיח תוצאה מצוינת כדי שתעברו את תקופת השיפוץ על הצד הטוב ביותר! 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת המותאמת אישית לצרכי הבניין והבקשות השונות שלכם חייגו אלינו עוד היום למספר- 09-3850550 או השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
מייל

מאמרים אחרונים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!