צו מבנה מסוכן ראשון לציון

הסרת צו מבנה מסוכן מחייב את הדיירים לפעול תוך 30 עד 90 ימים להסרת הצו באמצעות קבלן שיקום מבנים ובפיקוח ואישור מהנדס מבנים מוסמך. כ-500 מבנים מסוכנים בראשון לציון כבר קיבלו צו מבנה מסוכן מהעירייה.

אם תחפשו את הביטוי מבנה מסוכן בראשון לציון אתם עשויים להגיע לרשימה ארוכה במיוחד שמפרסמת העירייה, וכוללת כ-500 מבנים מסוכנים ברחבי העיר. חשוב שתדעו כי בעוד שהעירייה אחראית לאיתור מבנים מסוכנים, מי שאחראים לטפל בסכנה הם אתם. אז אם קיבלתם צו מבנה מסוכן – אלה הדברים שחשוב לדעת.

מי קובע מסוכנות של מבנה?

הגורם היחיד שמוסמך לקבוע מסוכנות של מבנה הוא מהנדס מבנים מוסמך שנשלח על ידי מחלקת מבנים מסוכנים של עיריית ראשון לציון על מנת לבדוק את מצב הבניין. הוא גם זה שקובע את רמת הסכנה – האם הסכנה קשורה ליציבות הבניין ומצריכה פינוי בהול של הדיירים והריסה יזומה, או שהסכנה נובעת ממספר ליקויים הניתנים לתיקון?

כדי לסייע למחלקת המבנים המסוכנים לעקוב אחרי מצב המבנים בעיר, מפרסמת עיריית ראשון לציון שורה של ליקויים המצביעים על סכנה אפשרית, שכל אחד מכם יכול לזהות: התנתקות של לוחות קרמיקה או אבן המשמשים כחיפוי חיצוני, זיהוי של שקיעה ביסודות הבניין או בקירות, נשירת פסיפס, חלקי מבנה סדוקים או נוטים ליפול, סדקים רחבים, התנתקות של חלקי טיח או בטון וכן הלאה. 

חשוב לשים לב לסימנים אלו בכל מבנה, שכן הסטטוס "מבנה מסוכן" עשוי להיגרם על ידי מגוון גורמים, בהם תנאי האקלים, גיל המבנה, רטיבות, ליקויי בנייה ושיטות בנייה לא איכותיות כמו שיטת הפל-קל שבה נבנו עשרות מבנים בעיר.

קבלת צו מבנה מסוכן

אם קיבלתם צו מבנה מסוכן, זה אומר שמהנדס מטעם העירייה בדק את המבנה ומצא ליקויים שמהווים סכנה. אין צורך להיבהל, במרבית המקרים לא מדובר על סכנת קריסה מיידית ואם זה המצב, תקבלו על כך הודעה ברורה. עם זאת, חשוב לא להיות שאננים ולפעול, כי האחריות להסרת הסכנה מוטלת עליכם, ואם לא תעשו זאת יינקטו נגדכם הליכים משפטיים ותאלצו לשלם קנסות כבדים.

שימו לב שבצו שקיבלתם מפורטים הליקויים שנמצאו על ידי המהנדס, וגם מסגרת הזמן שבה העירייה מצפה מכם לתקן אותם. התפקיד שלכם כעת הוא לפנות למהנדס מבנים מוסמך באופן פרטי. מהנדס מבנים מוסמך יכול להיות גם מהנדס מטעם הקבלן המבצע כל עוד הוא מחזיק באישורים הנדרשים להסמכתו.

חובתו של מהנדס המבנים היא לפקח ולאשר את העבודות ותיקון הליקויים בהתאם לדו״ח צו מבנה מסוכן, וכמובן לחברה קבלנית שמתמחה ומכירה את תהליך הסרת צו מבנה מסוכן בראשון לציון על מנת שתבצע את התיקונים הנדרשים.

תהליך הסרת צו מבנה מסוכן בראשון לציון

כשם שעיריית ראשון לציון היא האחראית הבלעדית להוצאת צו מבנה מסוכן בגזרתה, היא גם האחראית הבלעדית להסרתו. הסרת הצו אפשרית רק לאחר שהעירייה משתכנעת מעל לכל ספק שכל הליקויים שצוינו תוקנו כראוי. בפועל, זה אומר שעם סיום התיקונים, מהנדס המבנים של החברה שאליה פניתם מעביר דיווח על התיקון לעירייה, שולחת שוב מהנדס בנייה מטעמה כדי לוודא שאין יותר סכנה. אישור מהנדס העירייה לאחר התיקונים בצירוף דו״ח מהנדס החברה, תחייב את עיריית ראשון לציון להסיר באופן מיידי את צו המבנה המסוכן.

בחירת קבלן לביצוע הסרת צו מבנה מסוכן בראשון לציון

ככל שהחברה המבצעת את התיקונים מנוסה ומיומנת יותר בטיפול ושיקום במבנים מסוכנים, כך מובטח תיקון מוצלח של הליקויים והתנהלות מהירה ויעילה מול העירייה, דבר עליו חשוב להקפיד על מנת לא לחרוג מלוח הזמנים שהוגדר בצו. 

אלו הם תחומי ההתמחות העיקריים של חברת יסודות, חברה ותיקה ומנוסה, מהמובילות בארץ בתחום שיקום עמודי הבניין ומבנים, הפועלת לחיזוק, שיקום, שיפוץ מבנים והסרת צו מבנה מסוכן בראשון לציון ובכל הארץ. 

לצד המומחיות של יסודות, שמאפשרת הסרת צו מבנה מסוכן במהירות וביעילות, החברה ממליצה לשמור על תחזוקת הבניין באופן שוטף ולטפל במהירות בכל ליקוי שנמצא. הזנחת הטיפול בליקויים קיימים עלולה להחמיר את הבעיה, לגרור עלויות גבוהות יותר ובסופו של דבר גם להוביל למצב של סכנה שכולנו נעדיף להימנע ממנו.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
מייל

מאמרים אחרונים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!