צביעת בניין חיצוני הוא פרויקט שכל בניין משותף ומבנה במדינת ישראל עבר בשנים האחרונות או יעבור בשנים הקרובות. עלות צביעת בניין משותף משתנה בהתאם לגודל הבניין, היקף העבודות וסוג החומרים ומתקיימת בשל מספר סיבות עיקריות: 

האחת, רצון ויוזמה של הדיירים לחדש את מראהו הכללי של הבניין. שנית, תיקון נזקים בחזיתות הבניין כגון רטיבות חיצונית, טיח ובטון מתפורר שנושר בשל תחזוקה ירודה או מפגע שלא טופל בזמן. 

סיבה שלישית, הכרזת העירייה על המבנה כמבנה מסוכן שמחייב טיפול בליקויים תוך הזמן המוגדר. לרוב, דיירים במבנים בעלי צו מבנה מסוכן משלבים את עבודות השיקום והסרת הצו המסוכן יחד עם צביעת הבניין וחידוש החזיתות תחת אותו פרויקט ורואים זאת כהזדמנות לחידוש הבניין. 

איך תהליך צביעת בניין מתבצע? 

לפני שמתחילים במלאכת הצביעה חשוב להסיר את הטיח וגושי הבטון הרופפים, לנקות היטב את האבק והלכלוך שהצטברו על הקירות החיצוניים בבניין שלכם. ברוב המקרים, הניקיון מתבצע באמצעות שטיפה בלחץ מים כדי שלא יהיו לכלוכים ומטרידים שיפגעו בעבודת הצביעה והיא משמשת להורדת גושי הטיח והבטון הרופפים. בסיום הניקיון החיצוני יש לבצע בדיקת תקינות לקירות החיצוניים של הבניין ושיקום על פי מפרט שיקום ייעודי במקומות שבהם הטיח הרופף תפורר וחלקי טיח או בטון נשרו בעבודות השטיפה. במהלך שיקום החזיתות אנו ממליצים ואף דורשים לבצע איטום ושיקום מקיף וטיפול בברזל החלוד במידה וקיימת קורוזיה במוטות הזיון. לאחר עבודות השיקום והכנת פני השטח, אנו מבצעים שכבה מיישרת על חזיתות הבניין לקבלת משטח חלק ואחיד שמאפשר צביעה אחידה ותוצאה מושלמת לחזיתות הבניין. 

צביעת חזיתות בצבע או שליכט?

צביעת בניין חיצוני יכולה להיות בצבע אחיד או צביעה בשילוב של צבעים ואלמנטים שידגישו את יופיו של הבניין שלכם. החומר המומלץ לצביעת בניין חיצוני הוא צבע אקרילי דו שכבתי, רב גמיש או גימור בצבע שליכט בגוון שמבוצע במריחה ובשילוב גרגירים בגדלים שונים המייצרים טקסטורה מיוחדת בשכבה העליונה.

את צביעת הבניין ניתן לבצע באמצעות סנפלינג, במות הרמה, או באמצעות פיגומים כדי להגיע לתוצאה המקצועית ביותר. צביעת בניין בשליכט אקרילי מחייב שימוש בפיגומים בשל הסיבה כי שימוש בשליכט חייב להתבצע בצורה אחידה כדי למנוע תפרים בין השכבות שיראו לעין.

צביעת בניין חיצוני
שיקום חזיתות | צביעת בניין חיצוני שליכט אקרילי בגוון

היתרונות בצביעת בניין חיצוני:

  1. העלאת ערך הנכסים – צביעת בניין חיצוני יכולה לתרום להעלאת ערך הדירות שלכם.
  2. חידוש הנראות הכללית של הבניין – צביעה חיצונית של קירות הבניין תתרום לשיפור הנראות הכללית שלו.
  3. שיפור איכות החיים של הדיירים בבניין – צביעת הבניין תשפר את איכות החיים של הדיירים בכך שבכל פעם שתגיעו לבית שלכם תהנו מההרגשה של בניין חדש, אסתטי ונעים.  
  4. תחזוקה שוטפת – כחלק מצביעת הבניין אנחנו מבצעים תיקונים שיסייעו לשפר את מצבו הכללי של הבניין שלכם כמו מילוי סדקים ועבודות שפכטל שונות. 

כל כמה שנים צריך לצבוע את הבניין?

ההחלטה לצבוע את חזיתות הבניין תגיע לרוב מיוזמה של הדיירים לשיפור וחידוש הנראות של הבניין או כמובן במצב בו יש לתקן ולשם את החזיתות בשל ליקויים. למעשה, אין זמן מוגדר בו אתם נדרשים לבצע צביעה חיצונית לבניין שלכם אבל ההמלצה שלנו היא לבצע צביעה לבניין שלכם כל 5-7 שנים. כך תוכלו לשמור על המראה הנקי שלו באופן קבוע, להימנע מהזנחה וליקויים שונים ולמנוע נזקים גדולים שיתגלו במהלך שיקום הבניין בהכנה לצביעה.

כמה זמן אורך תהליך צביעת בניין?

משך זמן צביעת בניינים משתנה לפי גודל הבניין, חומר הצביעה אותו מבקשים ליישם והתיקונים השונים שנדרשים לביצוע. בממוצע, שירות צביעת בניין חיצוני אורך בין חודש לבניינים קטנים, כחודשיים לבניינים בינוניים ועד לארבעה חודשים ויותר לבניינים גדולים.

עלות צביעת בניין חיצוני

עלות צביעת בניין חיצוני בלבד בממוצע תנוע בטווח מחירים של בין 15,000 ש״ח ל 25,000 ש״ח לכל דירה, ואילו נבקש לבצע שיפוץ מקיף לבניין, עלות שיפוץ בניין משותף שהינה עבודת שיפוץ מקיפה תעלה בין 60,000 – 40,000 אלף שקלים בממוצע לדירה. ישנם גורמים שונים שמשפיעים על עלות צביעת בניין חיצוני, הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על העלות הם:

  • גודל הבניין: ככל שהבניין גדול וגבוה יותר כך המחיר לצביעה חיצונית של הבניין יתייקר בשל עבודה גדולה יותר.
  • סוג הגימור המבוקש: בחירת סוג גימור הצביעה (שליכט או חלק) משפיעה על המחיר, כמו כן, גם סוג החומר איתו נצבע את הבניין ישפיע על המחיר ומספר השכבות הנדרשות ליישום (כגון בבניין הנמצא בסמוך לסביבה ימית) שכן צבע עמיד לתנאי אקלים וסביבה יעלה יותר מצבע פשוט.
  • סוג הצבע הקיים: עלות השירות תעלה בבניינים בהם קיימים אלמנטים מסוימים כמו שפריץ בשל עבודת הסרה מרובה עוד בשלבי ההכנה בטרם הצביעה. קילוף פסיפס ושכבת הרבצה צמנטית כהכנה לצביעת החזיתות תייקר את העלות צביעת הבניין הכוללת.
  • היקף התיקונים הנדרשים: בניינים בהם נדרשות עבודות תיקונים מרובות עלולים לייקר את עלות השירות הכולל. 

 

הצעת מחיר מדויקת לצביעת בניין חיצונית תכלול המלצה לשימוש בחומרים המתאימים לסביבת הבניין ולמבנה וכן מפרט לביצוע העבודות. הצעת מחיר לצביעת בניין חיצוני תינתן לאחר בדיקה מעמיקה של הבניין שלכם והבנת הדרישות והדגשים של הדיירים. ההחלטה על צביעת בניין חיצוני צריכה להיות החלטה משותפת של כל הדיירים, על פי התקנון המוסכם או המצוי לטובת השגת הרוב נדרש לשיפוץ בניין משותף.

בחירת חברה מקצועית לצביעת בניין חיצוני

חשוב שתבחרו בחברה מקצועית לצביעת הבניין שלכם. חברה מקצועית תדע לזהות ולטפל בתקלות השונות, לסייע לכם בבחירת החומרים והצבע המתאים, לבצע את העבודה ביסודיות ולעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו מראש. בנוסף, תבדקו שאתם בוחרים בקבלן שיפוצים רשום לביצוע הפרויקט.

לסיכום

נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע בשיקום וצביעת חזיתות הבניין שלכם ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר על ידי הצוות המיומן שלנו. שירות צביעת בניין חיצוני מבוצע על פי התקן אל מול הדרישות שלכם במיומנות ויסודיות.

לפרטים נוספים והצעת מחיר משתלמת צרו איתנו קשר במספר- 09-3850550 או השאירו לנו פנייה ונחזור בהקדם.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
מייל

מאמרים אחרונים

השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם בהקדם!